Alla inlägg under januari 2011

Av jonna sandquist - 30 januari 2011 19:37


  

Då har jag varit på min första SW tävling och tittat, det var väldigt inspirerande. 7 grabbar ställde upp från GGVV Fight Club och det blev 5 medaljer (2 silver & 1 brons), inte illa pinkat av en klubb som funnits i 6 månader!

Har vid ett par tillfällen nu blivit uppmanad att träna SW för att tävla-Det börjar tändas en gnista nu...klart det hade varit skoj...tjejerna på tävlingen är nog inte oövervinnliga! Men ska man tävla så ska man vinna!!!! Få ta en funderare på det! Ska jag tävla så SKA jag vinna!!!   

Ska träna lite hårdare nu och tänka på saken ett tag så få vi se hur kroppen och knoppen känner!

Av jonna sandquist - 25 januari 2011 15:04

Jag anser väl att jag själv är ganska vältränad,(fick dock barn för 7 månader sedan), har ganska bra grundfysik, har hållit på med träning och kost i ett antal år. Styrke tränat, gått på diverse pass....men inget kan förbereda ens kropp på denna totala uttömning som jag fick uppleva igår.


Min man tränar MMA och på måndagar kör dom bara fyspass vilket jag har börjat vara med på-Jätte bra träning för att bli råstark i kroppen! Gårdagens träning såg ut som så:

Vi började med att jogga 30 min runt runt i gympa hallen - Jag kände väl mot slutet där redan att jag var ganska trött (man springer lite fortare än vad man borde när man tränar med grabbarna), sedan körde vi lite brottarträning (aldrig gjort innan), vi skulle bla "trä", där man står 2 och 2 och helt enkelt (inte så enkelt igentligen) ska få övertag om den andra "koppla runt kroppen". Detta höll vi alltså på med efter jogging rundan och då fick min kropp tydligen panik av utmattning och Ja-a jag kräktes!!! Det var definitivt mitt tuffaste träningspass hittills! 

Nu sitter jag här ont i hela kroppen och ändå längtar tills nästa måndag då nya utmaningar ges   

Av jonna sandquist - 24 januari 2011 16:51


   

 Maya blev 7 månader gammal igår, herregud vart tar tiden vägen? Hon börjar bli en liten människa med stor personlighet, temperament har hon damen (undrar var den kommer ifrån). =) Hon sitter upp själv, pratar konstant och älskar att äta på sina böcker (och andras med). Vi kommer att få fullt upp inom en snar framtid då hon lärt sig krypa ordentligt- Motionera mamma och pappa kommer hon göra!


En favorit syssla hon har - är att skrämmas när vi ska hämta henne ur sin säng. Hon ligger stilla och väntar på en tills man böjer sig ner - Då säger hon HÄ och rycker till =) Det tycker hon är jätte roligt =) Och vi med så klart!!!


Första julen har hon oxå upplevt, det var mycket åkande från ställe till ställe, alla skulle fira jul med Maya! Det schemat få vi nog ändra till kommande år!!! Maya fick massor av paket och mamma och pappa för mycket mat, utslagna kom vi hem hela familjen 22.00 på kvällen och slocknade! Maya sov sin hela natt för första gången- Tufft att fira jul!


Nu inväntar vi ljusare och gärna varmare dagar!!!

På återseende.


    

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här kan man få läsa lite om mig, mitt liv som mamma, min träning och bara mina tankar ibland!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards