Alla inlägg under mars 2011

Av jonna sandquist - 30 mars 2011 10:48

Härliga sommartid. Denna delen av året är absolut den bästa. Vi har precis vridit fram klockan, dagarna blir längre, man får se solen lite då och då. Men det som gör våren bäst är att man inte har några förväntningar på vädret utan blir istället glad för varje solig dag man får!!!

Till skillnad från sommaren som man förväntar sig vara solig och varm. Då blir man besviken på varje dag som inte är det!

Det handlar alltså om våra förväntningar på vädret - därav älskar jag våren!!!


Maya är lite förvirrad nu när klockan ändrats, nu lägger hon sig 1 timma senare och vaknar 1 timma senare. Kan ju inte klandra henne, hur ska en 9 månader gammal tös förstå att nu har vi ändrat klockan så du!? Vi få se om det ändras tillbaka med tiden. En sak som är säker i alla fall är att jag får återgå till att använda väckarklocka, för det är ju inte okej för en 27 år gammal tös att inte förstå att vi har ändrat klockan, för jag sover själv så länge som Maya.....Nu är det slut på det!

Vi var i Åsenhöga igår och hälsade på en vän till mig. Det brukar inte vara så lyckat när jag och Maya åker bil själva så igår övade vi på att sitta snällt i bilbarnstolen i hallen innan avfärd. Detta fungerade perfekt, hon sa inte ett ljud på vägen dit eller hem! Fantastiskt!!

 

Måste lägga upp en bild på tokiga Maya i badet igår kväll. Hon attack dök efter skummet och skulle äta upp det! Såg för rolig ut! Hon börjar bli ganska livlig i sin balja under badstunden, igår var större delen av badrummet nerblött  

Idag ska vi åka till värnamo hela familjen när Johan kommit hem från jobbet. Det ska handlas skor och jacka till karln! Vi få se hur det går, vi har varit iväg ett antal gånger för att handla just detta till honom utan större framgång! Önska oss lycka till!

Själv har jag köpt en ny skinnjacka på nätet, hoppas på att få hem den idag och hoppas verkligen att den sitter bra!!! Bild kommer    


Av jonna sandquist - 28 mars 2011 10:38

   

Måndag måndag måndag

Helgen var minst sagt fullspäckad men ytterst trevlig!

Numera är min man en tre-nolla, tur att jag har långt kvar till det   

Söndagen gick åt till att städa upp och mysa med Maya så klart som sov hos mormor och morfar. Det var mysigt att få hem henne på förmiddagen! Nu ska hon inte sova borta på läääänge! Har ju blivit 2 tillställningar på kort tid här när hon fått sova borta för första gången och andra gången, det kan ju vara bra för henne med men nu känner jag att det räcker för ett tag. Jag vill ha min älskade tös hemma!!!


Ett stort tack till alla som kom i helgen, för alla Johans super bra presenter och för trevligt sällskap! Ni åt dock för dåligt!!!! Vi får väl leva på den enorma mängden mat som blev över hela veckan! Kan ju vara skönt att slippa laga mat nu på några dagar i för sig.


Dålig tajming, har kameran på laddning så få helt enkelt försöka komma ihåg ikväll att ladda upp några bilder-både från New York och på Maya med sin apa  


Nu fortsätter min spännande städ-dag.... Ha en underbar måndag allihop! 


    

 

 

Av jonna sandquist - 25 mars 2011 09:12

Nu är Maya och apan bästa vänner, hon åker ingenstans med sin moppe utan att apan få hänga med!

Har lyckats fippla med kameran så den fungerar ibland så bilder kommer kära vänner  

Förmodligen inte idag bara....ha en helt fullspäckad dag!

Svärfamiljen kommer på middag, behöver dock inte oroa mig för maten för den var jag smart nog att beställa!!! Ingen behöver bli förgiftad   

Återkommer när tid finnes.....


Ps. Eldkorg blir det!!!

Av jonna sandquist - 23 mars 2011 21:49

Idag blev hon 9 månader gammal vår älskade Maya. Och dagen till ära började hon ställa sig upp!

Vi satt i soffan första gången och rätt så det var tog hon tag i min arm och drog sig upp på knä och ställde sig sedan som ingenting på fötterna! Vad, vilken tjej!!!

Hon stod även mellan soffan och bordet och höll i soffkanten, vände och höll i bordet... Så stolt man kan bli!


Maya fick även en liten present från New York av pappa idag-En rosa apa, nästan lika stor som Maya, som låter när man trycker på magen och som kan hängas runt saker!

-Oh vad glad hon kommer bli tänkte jag så klart! Men det var inte så klart ska ni veta. Hon blev SÅÅÅÅ ledsen när hon fick syn på denna apa, och när den kom alldeles för nära så var gråten framme! Pappa fick trösta en jätte ledsen Maya som inte ville ha någon apa och mamma la undan den på soffkanten!


Efter en stund var det glömt och hon åkte i sin moped - fick syn på apan - åkte fram till den - tvekade en stund men tog sedan med den på en åktur - men varje gång hon tittade på den, fast hon höll den i handen, började hon gråta igen!!!

Jag tog återigen bort apan - la den på soffan - men vad gör hon? Hon hämtar den igen och samma sak händer - hon tvångsåker runt med sin apa hon fått från pappa som hon är så rädd för och gråter! Kunde inte låta bli och tycka att det var lite gulligt men samtidigt knäppt.

Varför detta beteende??  


För övrigt är jag i full gång med att fixa och trixa till helgen då Johans 30-års fest är. Det mesta börjar falla på plats. Lite inköp kvar till fredagen som inte hans med idag - Funderar på att köpa en eld korg?! Tycker att det skulle vara mysigt men vet inte om det är en bra ide' att ha bland tätbebyggda hus och fulla människor?!

Få fundera vidare......

Av jonna sandquist - 22 mars 2011 09:58

MÅSTE köpa en ny digital kamera! Det känns sååå tråkigt att blogga utan att kunna lägga in bilder till! För er som inte hänger med så har Johan med sig kameran till New York, men första dagen gick den sönder-så blir väl inga bilder därifrån heller!


Tiden har faktiskt gått fort-kan inte fatta att han kommer hem idag, underbart!

Det ska bli väldigt intressant att se hur Maya reagerar, hon är trots allt inte så gammal och han har varit borta i 6 dagar! Jag vet inte alls hur långt deras minne är i denna ålder. Men eftersom hon upprepat ordet pappa hela dagarna så har hon nog saknat han allt!!!


För övrigt så skulle jag behöva köpa en ny garderob,(garderoben är det inget fel på men innehållet) har kommit på att jag är väldigt dålig på att shoppa kläder till mig själv!

Jag tycker aldrig att jag hittar något-kan bero på mitt lata sätt att leta.

Jag går in i en affär-ställer mig i mitten-överblickar butikens sortiment-konstaterar att inget intresserar mig-och går ut! Haha....kan det vara därför jag alltid kommer tomhänt ut! Skulle jag hitta något av intresse tycker jag att det är SÅ trist att prova så jag köper en gris i säcken-kommer hem och konstaterar att det inte sitter bra-orkar inte åka och byta och plagget hamnar längst in i garderoben!!!

Det är därför det är så mycket roligare att köpa skor!!!! De är inte bökiga att prova, man blir inte det minsta svettig och det finns massor som väcker intresse!!!!

Mer skor till kvinnorna!!!

Fick i förra veckan lära mig i träningssammanhang att man ska byta ut sina skor en gång om året för att de blir för gamla! Tänk om jag skulle släppa bomben här hemma att jag måste byta ut alla mina skor för att de är för gamla!? Tål att tänkas på.......

Av jonna sandquist - 20 mars 2011 14:36

Herregud vad tiden går fort, har inte hunnit blogga något ens. Det blir lite svårare att hitta luckor när man är ensam hemma med Maya. När hon sover så har man ganska mycket saker som ska hinnas göra under tiden!


Johan ringde från New York precis. UFC galan var som väntat grymt häftigt att uppleva - Den var igår kväll/natt för oss! De har hunnit med en hel del turist måsten oxå. Men snart är det dax att åka hem, imorgon kväll går flyget tillbaka till familje livet. Maya har upprepat PAPPA i 3 dagar här, hon säger aldrig pappa annars så hon vill nog ha tillbaka honom nu! Det vill vi båda två!!!!

Några kort verkar det inte bli som jag har tjatat om, för kameran gick sönder första dagen - Typiskt!!!


Ikväll blir det lite kick and box igen - få ta det lite lungt, förkylningen sitter i! Mormor ska basta med Maya under tiden och efter träningen har jag en varm bastu att se fram emot! Blir en trevlig söndag kväll!!!

See you!

Av jonna sandquist - 17 mars 2011 10:00

Då har vi kommit fram till Johans avresedatum. Imorse åkte dom kl 06.00 mot malmö för att sedan ta tåget till Kastrup och genom Amsterdam till New York!

Så kvar är vi, jag och Maya ensamma i 5 dagar. Lite tråkigt men jag är glad för Johans skull som så länge velat åka till New York och dessutom få kolla på UFC 128 när han är där-Lyckost!


Vaknade med halsont idag-vägrar att bli sjuk igen-intalar mig själv att jag nog har snarkat inatt, det ÄR därför jag har ont i halsen!!!

Vill inte ha några avbrott i träningen nu när det går så bra och målet är i sikte!

I tisdags tog vi mått och kort jag och Johan för att jämföra efter deffningen sen. Alltid kul att ha konkreta bevis!


Såhär långt har jag kommit nu-8,5 månader efter Mayas födsel!

  

Maya har nog fått den kraftigaste förkylningen hittills. Stackaren har haft lite svårt att sova, jag har fått gå upp med henne på nätterna för att tvätta bort snor ifrån ansiktet. Men igår fick jag ett jätte bra råd om att köpa en nässug. Åkte omedelbart till apoteket och köpte denna gudagåva till oss föräldrar! Tömde Mayas näsa ett par gånger och hon sov hela natten!!! Det är alltså en slang med ett filter som man placerar i barnets näsa och andra ändan i sin mun, och suger ut snoret som fastnar i filtret - Man får inte i sig det!!!! Kan varmt rekommendera! 


Maya dricker gärna välling när hon är sjuk!

  

För övrigt är hon pigg och tar sig fram fortare och fortare   

Igår envisades hon med att krypa med pannan mot väggen i sin byrå framåt trots hårt motstånd!

Har försökt lägga upp filmklipp, men utan större framgångar.

Får be Johan om hjälp när han kommit hem! 


  

Av jonna sandquist - 15 mars 2011 10:41

Jag har alltid varit tankespridd men sen jag blev mamma har det förvärrats ganska mycket. Jag har super koll på allt som har med Maya att göra men resten har en tendens att falla i glömska!


Det är så här att i höstas började jag bli lite orolig över min största tatuering som täcker min högra sida av överkroppen. Den var väldigt svullen och ojämn på ytan, det gick några månader och till slut efter uppmaning av alla som sett den beställde jag en tid till min vårdcentral.

Där träffade jag en hudläkare som konstaterade att jag blivit allergisk mot färgen i tatueringen. Han förklarade att symptomen kan vi mildra med kortison en kortare tid men att laser borttagning var det han rekomenderade!

Lite chockad åkte jag därifrån, så illa trodde jag inte att det var. Hade numret till laser kliniken han samarbetade med, ringde dom och fick en tid redan efter några dagar!

Men senare samma dag blev jag uppringd från kliniken som undrade om det var allergi det rörde sig om? -Ja det var det ju! -Då har vi lite tråkiga nyheter till dig, tatueringen kan inte tas bort med laser om du är allergisk mot färgen, eftersom lasern bryter sönder färgpartiklarna och sprider ut dem i kroppen för att körtlarna sedan ska ta hand om det! Detta är i mitt fall inte möjligt för det skulle skapa en allergisk reaktion i hela min kropp!!!

-Du måste plastik operera bort din tatuering!


Jag kunde inte tro att det var sant!

Har sedan dess (30:e oktober) väntat på en remiss till värnamo sjukhus hudmottagning för att genom dem gå vidare till en plastik kirurg, dock har jag 100 frågor jag vill ha svar på innan det!!!

Hade tid där igår, men jag tog fel på dag, trodde det var idag!!!! Lagom nöjd får jag vänta på en ny tid nu!!!!


Usch, jag hoppas på någon annan lösning. Vill verkligen inte operera bort hud från min egen kropp om jag inte måste!!! Det blir inga fler tatueringar för mig och förhoppningsvis får jag inga liknande symptom på mina övriga tattoos!!!

Då är det bara att vänta igen, på återseende!

Presentation


Här kan man få läsa lite om mig, mitt liv som mamma, min träning och bara mina tankar ibland!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards