Direktlänk till inlägg 15 mars 2011

En lång väntan

Av jonna sandquist - 15 mars 2011 10:41

Jag har alltid varit tankespridd men sen jag blev mamma har det förvärrats ganska mycket. Jag har super koll på allt som har med Maya att göra men resten har en tendens att falla i glömska!


Det är så här att i höstas började jag bli lite orolig över min största tatuering som täcker min högra sida av överkroppen. Den var väldigt svullen och ojämn på ytan, det gick några månader och till slut efter uppmaning av alla som sett den beställde jag en tid till min vårdcentral.

Där träffade jag en hudläkare som konstaterade att jag blivit allergisk mot färgen i tatueringen. Han förklarade att symptomen kan vi mildra med kortison en kortare tid men att laser borttagning var det han rekomenderade!

Lite chockad åkte jag därifrån, så illa trodde jag inte att det var. Hade numret till laser kliniken han samarbetade med, ringde dom och fick en tid redan efter några dagar!

Men senare samma dag blev jag uppringd från kliniken som undrade om det var allergi det rörde sig om? -Ja det var det ju! -Då har vi lite tråkiga nyheter till dig, tatueringen kan inte tas bort med laser om du är allergisk mot färgen, eftersom lasern bryter sönder färgpartiklarna och sprider ut dem i kroppen för att körtlarna sedan ska ta hand om det! Detta är i mitt fall inte möjligt för det skulle skapa en allergisk reaktion i hela min kropp!!!

-Du måste plastik operera bort din tatuering!


Jag kunde inte tro att det var sant!

Har sedan dess (30:e oktober) väntat på en remiss till värnamo sjukhus hudmottagning för att genom dem gå vidare till en plastik kirurg, dock har jag 100 frågor jag vill ha svar på innan det!!!

Hade tid där igår, men jag tog fel på dag, trodde det var idag!!!! Lagom nöjd får jag vänta på en ny tid nu!!!!


Usch, jag hoppas på någon annan lösning. Vill verkligen inte operera bort hud från min egen kropp om jag inte måste!!! Det blir inga fler tatueringar för mig och förhoppningsvis får jag inga liknande symptom på mina övriga tattoos!!!

Då är det bara att vänta igen, på återseende!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jonna sandquist - 4 mars 2013 20:34

Jag har nu startat en ny blogg som ni jätte gärna får följa och kommentera precis som denna! Den nya bloggen kommer vara lite mer anpassad för nya läsare, det vill säga mer fokus på mig och mindre på Maya. Jag kommer så klart att fortsätta uppdat...

Av jonna sandquist - 2 mars 2013 15:49

En härlig lördag har vi haft! Begav oss imorse till Jönköping för lite träning och Spa :) Det blev diverse träningsaktiviteter, lite lunch och avslutades med bastubad och jacuzi. Sämre kan man ha det! Nu väntar en lugn kväll med god mat hemma med ...

Av jonna sandquist - 1 mars 2013 08:11

Då var det äntligen fredag och Maya är äntligen pigg! Det har varit en låååång vecka, tiden går inte riktigt lika fort hemma som på jobbet! Jag har passat på att städa och pyssla lite här hemma mellan varven! Vårkänslorna börjar infinna sig då solen...

Av jonna sandquist - 27 februari 2013 15:47

Passar idag på att slå ett slag för denna suveräna Shakern som har undgått mig helt! Men nu har vi 3 st så bra är dom! Inköpta på gymgrossisten och väl pengarna värda! Hur många känner igen sig i när man hällr upp en proteindrink i den "gamla" shake...

Av jonna sandquist - 26 februari 2013 10:34

Idag har vi VAB-pysslat ihop en inspirationstavla i väntan på VÅR & SOMMAR!!!!...

Presentation


Här kan man få läsa lite om mig, mitt liv som mamma, min träning och bara mina tankar ibland!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards