Alla inlägg den 19 maj 2011

Av jonna sandquist - 19 maj 2011 10:07

Då var det torsdag och helg igen, herregud vad tiden går. Jag har inte ens bloggat på hela veckan, det beror på två olika faktorer: Tiden bara försvinner för mig? Har verkligen inte varit på humör denna veckan! Det har regnat hela veckan, bara det bidrar till ett nedstämt humör och så är det den där J*vla foten. Så jag har valt att inte blogga för det hade nog inte blivit något roligt av det!


Har tränat hårt i veckan, lördag, söndag, tisdag och onsdag med både fys, löpning och styrka med lindad fot, och det har gått bra måste jag säga. Problemet är när jag kommer hem från träningen så börjar det pulsera i foten och den sväller så jag få halta runt här hemma, till nästa morgon är den så gott som återställd igen..... Det börjar bli väldigt frustrerande!!!

Men som sagt, jag kör på så får det bära eller brista så länge den inte blir sämre!

Har ju målet TJEJMILEN den 3:e september att träna för och den springer man inte utan hård träning!!!


Jag och Johan var på FOTEN i Värnamo igår och pratade lite allmänt med honom om skor och löpning mm. Det slutade med att jag ska åka tillbaka och ha med mina löpadojjer så ska jag få springa på ett band med dom och göra en fotanalys som dom sedan använder för att göra ett par extra dämpande inlägg till skorna så får vi se om det hjälper! Allt är värt att testa!


 

För övrigt har det varit bus med Maya på dagarna, tråkigt nog inomhus bortsett från några kortare promenader med vagnen. Vi har varit hos kusinerna i Värnamo 2 ggr i veckan. Maya busade med Wilma häromdagen som oxå var där och hälsade på. Wilma är 1,5 månader yngre än Maya men kan gå redan!!!! Det känns helt knasigt att se den super lilla tjejen knalla runt och göra sina knäböj som är hennes specialitet. Så olika dom utvecklas, fast jag tycker det är ganska bra att Maya inte har börjat gå än, jag tycker att hon börjat slå sig tillräckligt mycket ändå. Det blir lite slå i huvudet här och där nu när det är full fart framåt, åka moppe är roligt i 5 minuter sen klättrar hon ur den som om hon inte gjort annat i sitt liv   Knasunge!!!


 

Har börjat lägga fram min ide' om att göra om vår toa uppe till ett badrum lite försiktigt för Johan och det verkar som om han köpte min ide', fast då vill han ta det ytterligare ett steg längre och få in en bastu oxå..... Vi får se vad vi gör! Förhandlingar pågår! Jag har skissat fram ett förslag i alla fall, för huvudsaken för mig var att få in ett badkar till Maya! Vad tycker ni?

   Ha en trevlig torsdag!

Presentation


Här kan man få läsa lite om mig, mitt liv som mamma, min träning och bara mina tankar ibland!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards