Alla inlägg den 23 maj 2011

Av jonna sandquist - 23 maj 2011 19:36

Vilken dag.....jag måste erkänna att jag har varit med om bättre!

Natten var sådär, jag fick gå upp och lugna en snorig och ledsen Maya 3 ggr. Stackaren har blivit jätte förkyld!

Hur som helst så skulle jag upp kl 07.00 för att komma i tid till min hälso kontroll på BVC - Något som dom erbjuder alla föräldrar till ett 1-årigt barn!

Den gick ju jätte bra-mina värden var tydligen på topp och hon var imponerad av vår sunda livsstil, inget att anmärka på bara att överföra dessa vanor till er dotter löd rådet!


Men sen mina vänner började min måndags-städning i vanlig ordning och jag var nästan klar när jag (min dumma.....) hade valt att ställa skur hinken på tv-bänken, skulle ju bara damma av det sista.....Ni kan ju gissa om Maya hann fram till den!? Japp, fick tag i hinken, drog den över sig, litervis med vatten på trägolvet, på diverse elektriska apparater och på Maya!!!

Lite panik hann jag känna innan jag snabbt drog ut alla kontakter ur väggen, hämtade Mayas matstol som jag satte henne i för att kunna hämta handdukar och mopp för att så snabbt som möjligt torka bort all vatten! Där satt Maya i sin stol dyngblöt men glad och följde morsan som skurade och hoppades på att inget blivit förstört!

Efter det blev det torra kläder på Maya, i vagnen och ut på en promenad. Jag hoppades någonstans att om jag går länge nog så kanske allting är som vanligt hemma när vi kommer tillbaka.....

Så var icke fallet! När jag stoppade i sladdarna och startade maskinerna så blixtrade det kraftigt i dom tills jag stängde av allt igen! Det var ju bara att ringa med de glada nyheterna till Johan, att varken kanaler eller internet numera är ett krav hemma hos oss!!! Haha....kunde ändå inte låta bli att skratta lite, det var ju ganska klantigt av mig att glömma bort vår dotters bläckfisk armar!!!


När Johan kom hem bytte han boxen så internet och kanaler fungerar igen. Imorgon blir det ett samtal till försäkringbolaget ang allt som inte fungerar- Tackar för drulle!!!!! 


Kvällen tillbringade jag med att tömma köksskåp och omorganisera lite....jag vet....jätte roligt, men vet ni vad? Jag hittade 1500,- i ett skåp!!! Det lönar sig att vara en pedant enda ut i fingertopparna!

-Varför ligger det 1500,- i skåpet Johan? Hmmmmm......jag kommer ihåg att jag lagt dom där men.....hmmmm.....jag vet faktiskt inte varför!!!???

Nåja, nu är dom mina och Maya ska få något nytt imorgon!!!  


Det blev ett bra avslut på en sämre början!

Ha det gott! 

Presentation


Här kan man få läsa lite om mig, mitt liv som mamma, min träning och bara mina tankar ibland!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards