Alla inlägg den 7 juni 2011

Av jonna sandquist - 7 juni 2011 10:43

Det är väldigt länge sedan sist....men det beror på 2 olika faktorer som heter vädret och jobbet. Det har varit lååång helg med medelhavs temperaturer och jag har så klart jobbat 3 av dessa 5 dagar!

Vi har hunnit med en del aktiviteter ändå. Jocke, Sandra och Eddie var här och grillade en kväll, väldigt trevligt, vi valde dock den enda kvällen som det inte var fint väder....men det spelade ingen större roll, grillat smakar lika bra oavsett väder!

Fredagen var jag faktiskt ledig så den tillbringades i trädgården med massa sol och bus. Johan passade på att måla där vi rev det gamla förrådet så nu börjar det bli riktigt stiligt!!!

Lördag jobbade jag igen och grillning blev det på eftermiddagen även denna dag! Vi grillar nog 6 dagar av 7 på somrarna, allt ifrån lax, kyckling och traditionella BBQ köttbitar. Det är ju så smidigt att dra igång grillen och fixa en sallad till bara, behöver inte alltid vara så avancerat!!!

Söndag jobbade jag igen och sen bar det av mot Dalstorp för sommarfest med jobbet. Den hölls i Svedbergs visnings hus, där man normalt sett har utbildning och får prova deras bubbelkar och dylikt. Det var ett modernt välutrustat hus som jag faktiskt inte hade besökt än. Det fanns flera bubbelkar, bastun och en pool, jag valde dock att inte utnyttja dessa denna kvällen, men de gjorde de andra så de blev inte ståendes oanvända! Vi grillade och hade en trevlig kväll som jag avslutade vid 23 för då kom Johan och hämtade hem mig! De andra skulle sova över men jag hade bestämt sen innan att Johan får hämta hem mig på kvällen, både för att jag sover bäst hemma med min familj och för att vi skulle på 80-års middag kl 13.00 dagen efter....Då vill jag verkligen vakna upp hemma utvilad!

Så blev det alltså, vi vaknade hemma på måndag morgon hela familjen och hann chilla i trädgården lite innan det skulle duschas och fixas inför denna middag som var en trevlig tillställning med massa god mat! Det var då Johans mormor som fyllde och de flesta barn, barnbarn och barnbarns barn var där!

Även denna kvällen avslutade vi med att grilla hemma!!!!

Nu ska jag göra mig i ordning för det blir jobb igen, vi är lite kort om folk just nu pga sjukdom så jag få hoppa in lite extra!!!

Njut av dagen!

           

Presentation


Här kan man få läsa lite om mig, mitt liv som mamma, min träning och bara mina tankar ibland!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards