Alla inlägg under september 2011

Av jonna sandquist - 28 september 2011 16:25

Idag var jag äntligen på BePe Foto i Värnamo och hämtade en förstoring av Mayas 1-års bilder! 3 månader tog det att bestämma sig för vilket kort vi skulle ha....och jag är fortfarande inte färdig....det blir nog många förstoringar!

Men detta är den första i alla fall   

 

Den passar perfekt på hyllan ovanför TV'n


Äntligen har Maya blivit av med sin hosta och saknar tydligen sitt nässpray!!!

 

Vår goding!

Av jonna sandquist - 26 september 2011 10:31

Nu får jag backa bandet lite känner jag, var ett tag sen jag uppdaterade igen! Kan bero på att jag jobbat nästan fulla timmar förra veckan. Jag är inte så van vid det så datorn hinns inte med då!

Måste bara säga att jag är grymt imponerad av mig själv som i lördags morse tydligen förtjänade en sovmorgon, det tyckte Johan som kom in och väckte mig 9.15 inget konstigt med det tycker ni? Men då kan jag tillägga att jag jobbade i lördags, och jag börjar 9.45 och jag har 2 mil till jobbet.....nu börjar ni förstå situationen va?

Lite stressad var man, men jag hann med en snabb dusch, klä på mig(så klart) sminka mig, äta frukost och köra de 2 milen för att vara på jobbet 9.55 INTE HELT DÅLIGT!!!

Har inte gjort så mycket spännande saker i helgen med andra ord, jobb och träning! Så idag är det Maya för hela måndagen som vanligt. 

Hoppas ni har haft en trevlig helg!

Av jonna sandquist - 23 september 2011 15:08

Vad skönt att vara ledig idag efter 3 dagar jobb+träning. Det innebär att jag knappt hunnit träffa Maya eftersom hon somnar kl 19.00 Så idag tar vi igen förlorad tid! Vi började dagen med sovmorgon till kl 09.30 sen lite frukost och soffmys! Efter lunch gick vi ut eftersopm det faktiskt är soligt idag!!! Vi promenerade, körde lite bil (Mayas bil) och kycklade en runda på hennes begäran!

Nu har vi hunnit städa och väntar på att pappa ska komma hem!!!

I helgen blir det jobb igen!

Ha en trevlig helg allihop!

Av jonna sandquist - 22 september 2011 00:41

Vet inte riktigt vad man gör mitt i natten ensam vaken för att bli trött men inte väcka de andra i familjen.....provar min lycka i soffan....God natt!

Av jonna sandquist - 19 september 2011 19:38

Oj vilken helg det blev, inget som hör till vanligheterna! Jag och lilla syster var ute i Jönköping i fredags och rockade loss då DJ Chuckie var på plats och spelade lite "ost" musik för oss   Jag konstaterade att senast jag var på ost turne var Trance Energy i Holland 2009.....ja, det är ett tag sen.

Roligt hade vi och blåsorna under mina fötter försvinner snart hoppas jag!


Resten av helgen blev lugn med familjetid och efterlängtad träning igår kväll, oj vilken träningsverk jag har idag!!!


Nu följer 3 dagar jobb och sen är det helg igen    

Av jonna sandquist - 16 september 2011 15:34

Äntligen!!! Igår var jag hos doktorn igen för att jag fått fler röda ringar på magen, detta besöket slutade väl-Jag blev konstigt nog friskförklarad! Enligt doktorn så har jag inte ringorm för den sprider sig inte på detta sättet! Så jag har bara råkat ut för "något latinskt" som inte är allvarligt eller på något sett smittsamt!

Så mina kära vänner på söndag smäller det, då ska jag till klubben och träna!!!


Idag har vi njutit av en härlig vårdag här på landet med massa utomhusaktiviteter!


 

 

 

 

 

Av jonna sandquist - 14 september 2011 15:42

Nu börjar jag känna mig lite rastlös på grund av träningsbristen. Har tappat suget att springa totalt när jag inte kan kombinera det med kick and boxen som jag fortfarande inte kan träna! Ingen förbättring vad gäller ringormen alltså!

Den enda träning jag faktiskt gör är ett speciellt program för att öka i antal armhävningar vilket jag själv har tyckt att jag varit svag i! Detta programmet kör jag 3 ggr i veckan och är nu uppe i 45 armhävningar i stöten! Målet är att kunna göra 100!!! Säger till så fort jag uppnår det-Lovar!!!


Av jonna sandquist - 12 september 2011 21:08

Äntligen måndag-Hur många hann tänka: Vad är det för fel på henne? Jag är ju ledig på måndagar och har kvalitetstid med Maya så det är alltid trevligt!

Maya har en envis hosta som inte vill ge med sig, tycker synd om henne när jag hör henne hosta på nätterna! Hon har fått Bricanyl i två omgångar nu men det verkar inte hjälpa!? Detta är väl baksidorna med att börja på dagis antar jag-Hoppas hon blir frisk snart!


Imorgon börjar arbetsdagen något tidigare än vanligt med en rundvisning och lite genomgång hos en av våra leverantörer. Som tur är har jag världens bästa Thea till sällskap   

Sedan ska vi få besök av vår "familje frisör" som jag tänkte skulle få snygga till Mayas frissa lite. Hon har inte blivit klippt sen vi rakade av henne allt hår runt 6 månader. Detta pga mina albanska vänner som påstår att det är därför dom har så tjockt hår för man gör så när de är små! Så får inte Maya tjockt hår så beror det inte på generna utan albanerna  



 

Ha en trevlig måndag kväll! 

Ovido - Quiz & Flashcards