Alla inlägg under september 2011

Av jonna sandquist - 11 september 2011 19:05

Vilken middag jag kom hem till idag då! Har jobbat idag och även handlat efter jobbet, vilket är sådär roligt men humöret vände tvärt när jag steg innanför dörren här hemma, hemma hos min underbara familj och rådjurssadel till middag. Det var riktigt gott måste jag säga, inte ätit det tidigare!

Den har faktiskt legat i frysen en tid, vi fick den av grannen som jagar och den har bara glömts bort. Stort tack till grannen-Super gott var det!


Johan åkte och tränade istället för mig eftersom jag fortfarande inte får träna på klubben för denna jädra svampinfektion som tydligen kan få mig att tappa håret också om jag olyckligt får det i hårbotten....sådär roligt med tanke på att jag har en röd ring i nacken precis vid hårfästet!


Maya min underbara Maya, hon har varit så duktig ikväll. Hon gick till toaletten och sa KISSA som hon brukar fast denna gång kissade hon faktiskt när jag satte henne på pottan. Jag blev förstås glad och berömde henne sedan skulle vi gå till tvättstugan för att hämta en ny blöja men då sa hon NE flera gånger och drog mig tillbaka till pottan där jag återigen satte henne....och då bajsade hon i den!!!

Kan inte tro att det är sant, vi började potträna för 2 veckor sedan.

Hon är så duktig lilltösen!!!


Nu kommer lite blandade bilder från veckan som gått!


 

 


 

 

Av jonna sandquist - 11 september 2011 09:28

Veckans banan går inte helt oväntat till doktorn jag besökte i tisdags! Tilliten till våra läkare sjunker sakta men säkert i den här familjen!




Vi har börjat pott träna med Maya för 2 veckor sedan. Började med att sätta pottan på toaletten och säga till Maya-Här ska man kissa! Efter det började hon dagligen knacka på toa dörren och säga kissa, då sätter vi henne på pottan och hon sitter gladeligen där en stund. En gång har hon t o m både kissat och bajsat i den. Hon är så duktig, skönt att hon gillar sin potta!


Lite dåligt med bilder nu för laddaren till kameran är inte lokaliserad!

Köpte en jätte söt fåtölj till Maya i fredags som jag ska visa så fort jag lyckats ladda kameran!


Trevlig söndag på er!






Av jonna sandquist - 8 september 2011 19:14

Idag besökte jag doktorn efter att jag och Johan igår googlade fram vad mina mystiska röda ringar på huden kan vara för något! Det tog oss inte speciellt lång tid att konstatera att det är ringorm som drabbat mig, även kallad för brottarsjukan!


När jag väl kom till doktorn och han bad mig visa dessa ringar, slängde han ett öga på dom, sa att jag har virus vilket är helt ofarligt och att jag kan åka hem igen!

-Virus? Är du helt säker? Jag tror att jag har ringorm och så länge jag har det kan jag inte vistas i träningslokalen pga smittorisk!!! Förklarade jag för doktor "jag fick min utbildning på postorder".

-Ringorm???? Han tittade på mig utan att riktigt förstå vad jag pratade om, bad mig gå ut i väntrummet medans han skulle undersöka saken vidare!


Efter en stund kallade han in mig igen och förklarade att jag kan ha ringorm och att han skulle skicka iväg ett hudprov och skriva ut ett recept på salva mot svamp som ringorm faktiskt är!!!


På apotoket började jag fundera på varför man inte kan kostnadsfritt åka dit själv och förklara vad man lider av och få ut medicin mot det!? Det hade väl varit bättre!!??


Jag hoppas på negativa provsvar så klart eftersom jag vill börja träna så fort som möjligt igen, bara tiden kan utvisa detta!

Av jonna sandquist - 7 september 2011 12:51

Nu är man hundlös igen, igår kom mamma och pappa hem från Grekland och återfick sin hund som vi haft i 2 veckor! Så idag kan ni tänka er har det städats. ganska skönt att slippa hundhår igen. Så till Johan som så gärna vill att vi ska skaffar hund igen säger jag-Om du damsuger varje dag så kan jag tänka på saken!!!

Det är i alla fall roligt att ha föräldrarna hemma igen  


Imorse var jag och Emma duktiga, trotsade regnet och gav oss ut på intervall träning i skogen, det var skön träning för omväxlingens skull men kanske inte så klokt ändå. En förkylning har sakta smygit sig på och den blev inte bättre av löpning i regnet kan jag säga-Inga högskolepoäng till mig för det!


Nu inväntar jag bara att klockan ska bli nog för att hämta Maya på dagis, jag saknar henne så det blir nog hämtning tidigare än utsatt tid! 


Ha det gått allihopa.

Av jonna sandquist - 5 september 2011 14:50

1 år och 2 månader gammal är Maya och hon snappar upp saker och ord fortare än någonsin. En liten uppdatering på hennes ordförråd:


Kengkä = sko (på finska)

Kesh = fläsk

Sitta häää  

knacka

kissa

kisse

vovve

gunga

eijå = hejdå

nana

so gå = sov gott

loppu = slut (finska)

helvete = en gång och förhoppningsvis inte igen på många år!


+ några fler ord och en massa annat vi nte förstår   

Av jonna sandquist - 3 september 2011 16:21

Helgen så här långt har bestått av spaghettiätande Maya-som man absolut inte få hjälpa-Nu börjar vi närma oss JAG KAN SJÄLV med mycket  



   

Själv fick jag ett dundrande träningspass igår, började med en runda i skogen som jag tyckte gick jätte tungt så jag kom hem och kände mig lite missnöjd och bad min kära make att hålla ett litet styrkepass för mig! Så trött har jag inte kännt mig på länge och idag gör det ont! Det kan jag tycka är lite skönt ändå, för då vet jag att det gjort nytta  


    

Idag var jag och Maya i Värnamo, vi gick på marknaden med moster Henna och kusinerna!


   

Presentation


Här kan man få läsa lite om mig, mitt liv som mamma, min träning och bara mina tankar ibland!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards