Alla inlägg under oktober 2011

Av jonna sandquist - 6 oktober 2011 09:03

I Say No More.....  


 

Jobbar heltid i veckan, därmed ingen tid här. Men det blir det ändring på till nästa vecka! För övrigt så trivs Maya jätte bra på sitt "nya dagis", hennes dagis ska renoveras så barnen har flyttat till ett hus bredvid där Maya trivs jätte bra! Hon sover äntligen längre stunder på dagis (i ett eget rum med spjällsäng dock) och har till och med börjat hitta på hyss sa personalen med glimten i ögat! Ett gott tecken det!!!

Ha en trevlig dag!

Av jonna sandquist - 1 oktober 2011 10:36

 

God morgon allihopa! Denna underbara lediga lördag startade vi med frukost vid TV'n Boog & Elliot på skärmen! Sedan kom mormor, morfar och Tilda på lite morgonkaffe och det blev massa bus med barnen!


Jag är rätt nöjd med att ha överlevt veckan av 2 anledningar. Den första är att jag var otroligt nära på att köra på en stor älgtjur i torsdags på väg till jobbet! Bromsarna tjöt på bilen som gled oroväckande fort mot älgen som kom lika oroväckande fort upp på vägen ur buskaget, men jag hade turen att möta en klok älg som insåg även han att bilen kommer inte stanna och vände på mittlinjen när jag var ca 1-2 meter ifrån honom! Tack för det kloka beslutet älgen!

Jag har återigen fått stor respekt för denna vägsträcka. Hade börjat släppa mitt förra lika dramatiska älgmöte för några år sedan men nu är minnet återupplivat och jag kommer garanterat köra försiktigt där!!!


Då kommer vi till den andra anledningen som är MMA träning! Jag och Emma var med på ett pass igårkväll och det är tufft mina vänner. Man kan inbilla sig att man är hur vältränad som hellst tills man kommer dit och få känna på mjölksyre träning utan dess like. Tänk er själva senariet när man är så trött som man bara kan tänkas bli och ändå ska du försvara dig mot en som ligger och knö på dig och tar första tillfälle som ges att strypa ut dig eller något liknande....Tufft men lika roligt! 

Idag känner jag mig som om jag hade kört på den där älgen och antal blåmärken går inte att räkna-Men som sagt-Det är värt det alla gånger!


Ha en fantastiskt trevlig lördag!

Presentation


Här kan man få läsa lite om mig, mitt liv som mamma, min träning och bara mina tankar ibland!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards