Alla inlägg den 7 november 2011

Av jonna sandquist - 7 november 2011 13:33

Det händer mycket i lilla Mayas värld nu, hon babblar en massa hela tiden, både så man förstår och mycket som man förstår mindre av. Det märks på hennes sömn vanor att det sker en massa i hennes huvud, hon sover både lite oroligt och vaknar innan tuppen ens hunnit lägga sig!

Det är ju helt försåeligt att det blir såhär när det händer så mycket men det är inte lika lätt att tänka så när kl är 04.00.....en anna sak att inse det nu, en balja kaffe senare och man har fått igång sin egna tankeverksamhet!

Samtidigt får jag skatta mig väldigt lycklig som aldrig har behövt vara vaken på nätterna tidigare, hon har alltid sovit länge på morgonen så många tycker nog att det är dax 16 månader senare för även oss att få känna på småbarnslivet med vakna nätter och tidiga mornar  

Jag kan ta det-Hon vaknar ju som en solstråle och det tar sekunder innan hon har fått en att skratta trots att det är kl 04.00


För övrigt så är det mycket film som gäller för Maya nu, vi har ställt datorn på köksbordet medans vi renoverar uppe så det har blivit lite av en favoritplats för Maya. Hon har aldrig brytt sig om film och barnprogram tidigare men nu när hon kan titta på det genom datorn gör hon gärna det varje dag. Upsy och Bubbies är det som är roligast, alltså drömmarnas trädgård & Teletubbies.


Nu ska jag passa på att vila lite med innan turbo-Maya vaknar =)


 


 

Presentation


Här kan man få läsa lite om mig, mitt liv som mamma, min träning och bara mina tankar ibland!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards