Direktlänk till inlägg 14 november 2011

Första resan...

Av jonna sandquist - 14 november 2011 11:16

Då har ännu en vecka passerat och det är måndag igen! Denna veckan blir väldigt spännande, på torsdag åker vi på en mini semester till Finland hela familjen!

Det ska bli roligt, det blir inte allt för ofta vi åker dit trots att det ligger så nära, men det tar ju sån tid att resa dit. Avskräckande biten att köra till Stockholm först och sedan en massa timmar på färjan (13h) för att sedan köra mer bil på den finska sidan. Så det ska bli spännande att se hur Maya ställer sig till denna resa-Det går säkert jätte bra! Hon kan ju roa sig med att titta på favoriterna Teletubbies i bilen!

Planen är att hälsa på de äldre i Finland, farfar fyller 85 år så det ska firas med ett restaurangbesök på lördag eftermiddagen med resten av släkten (vi är inte så många), förhoppningsvis kommer alla mina 6 kusiner, vi har inte träffats på några år! Farfar är ju faktiskt den enda som har träffat Maya-han var här på hennes dop-Stålfarfar tog sig till Sverige för det  

Senare på lördagen ska vi även träffa mormor som verkligen ser fram emot att träffa Maya. För övrigt kommer vi bo hos och umgås med min morbror med familj! Vistelsen blir kort, bara över helgen, så några fler besök har vi inte planerat in! Färjan går ju TILL SVERIGE oxå som jag brukar säga!!!


Typiskt nog så har ju kameran jag fick från lagningen pajjat igen så några bilder har jag inte att lägga ut =/

Badrummet uppe är färdigt för att kaklas, det ska göras nästa vecka när vi kommit hem! Möblerna som jag beställt kommer imorgon så det är riktigt roligt!!! Om 2 veckor är det med andra ord helt färdigt!!!! Då lovar jag att lägga ut massa bilder om jag så får springa igång vår kamera!!!


Idag har jag en ledig dag som kommer gå åt till packning och planering av inköpslista inför resan, för sen jobbar jag tisdag och onsdag. Torsdag förmiddag ska jag köpa allt som hamnar på listan idag, sen åker vi!

Jag är lite orolig för att glömma något viktigt till Maya, det är lite annorlunda att palnera en resa med henne, mentaliteten pass & pengar klarar vi oss på fungerar inte lika bra och mitt minne kan ju svikta som alla vet!

Önska mig lycka till!


På återseende! 

 
 
sofia

sofia

14 november 2011 17:45

Nu såg jag att du hade skrivit tillbaks när jag kollade gästboksinlägg =)
och tack så mycket!! din är oxå jätte söt!
kram

http://dendarbruden.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lizette

15 november 2011 14:26

Hoppas att ni får en supermysig resa, kör försiktigt och håll er på båten ;)
kramar

 
Bettan

Bettan

21 november 2011 21:01

Hoppas att allt gick bra på er resa, håller helt med om att det finns tusen fler saker att tänka på när man har barn med sig.
Ser verkligen fram emot att se erat nya badrum. Hoppas att allt löser sig med din kamera.

Kram!

http://haradso.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jonna sandquist - 4 mars 2013 20:34

Jag har nu startat en ny blogg som ni jätte gärna får följa och kommentera precis som denna! Den nya bloggen kommer vara lite mer anpassad för nya läsare, det vill säga mer fokus på mig och mindre på Maya. Jag kommer så klart att fortsätta uppdat...

Av jonna sandquist - 2 mars 2013 15:49

En härlig lördag har vi haft! Begav oss imorse till Jönköping för lite träning och Spa :) Det blev diverse träningsaktiviteter, lite lunch och avslutades med bastubad och jacuzi. Sämre kan man ha det! Nu väntar en lugn kväll med god mat hemma med ...

Av jonna sandquist - 1 mars 2013 08:11

Då var det äntligen fredag och Maya är äntligen pigg! Det har varit en låååång vecka, tiden går inte riktigt lika fort hemma som på jobbet! Jag har passat på att städa och pyssla lite här hemma mellan varven! Vårkänslorna börjar infinna sig då solen...

Av jonna sandquist - 27 februari 2013 15:47

Passar idag på att slå ett slag för denna suveräna Shakern som har undgått mig helt! Men nu har vi 3 st så bra är dom! Inköpta på gymgrossisten och väl pengarna värda! Hur många känner igen sig i när man hällr upp en proteindrink i den "gamla" shake...

Av jonna sandquist - 26 februari 2013 10:34

Idag har vi VAB-pysslat ihop en inspirationstavla i väntan på VÅR & SOMMAR!!!!...

Presentation


Här kan man få läsa lite om mig, mitt liv som mamma, min träning och bara mina tankar ibland!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards