Alla inlägg den 9 januari 2012

Av jonna sandquist - 9 januari 2012 20:04

Tiden bara rinner iväg och så kommer man på att inte ett inlägg är gjort så långt bak minnet räcker...? Skärpning, till mitt försvar kan jag säga att vi inte revoverar för tillfället vilket innebär att datorn bor på övervåningen igen och därav sitter jag aldrig vid den längre =(

Lite kort sammanfattning på det nya året såhär långt:


Jag har tankat min första fulltank diesel för 800:- vilket jag tycker är skamligt på en 55 l tank, långt ifrån den viktigaste nyheten men minst så irriterande! Jag kommer ihåg en tid då jag fyllde en lika stor tank på Rally golfen för 500:- och så länge har jag inte haft körkort att den prishöjningen känns rimlig!!!


Jag har blivit mobbad för att ha köpt smör (2kg) när min make skulle baka cheesecake (tydligen används inte smör) och dessutom smörjde jag formen som skulle in i frysen och inte i ugnen-Varför jag berättar detta? Alla har haft så roligt åt detta så jag tycker att ni är värda att få skratta lika mycket!!! Och till mitt försvar så kan jag säga att jag har bakat 2 ggr i mitt liv ungefär!


Jag har äntligen efter 1,5 månaders uppehåll börjat träna igen-Var ute och joggade i fredags och styrketränade igår, jag kan ta och erkänna att trappor är jobbiga för tillfället, jag ömmar lite här och var i muskler som tydligen har fått vila alldeles för länge! Men det känns fantastiskt att komma igång igen, v 3 kör det igång på allvar med kick and box & cirkelträning! Det ska bli jätte roligt att bara träna själv och inte behöva lägga någon tid på att träna andra! Snart dax för att sätta upp lite delmål innan vårruset igen!!!


Maya vår Maya-Hon lär sig nya ord varje dag! Brukar 1,5 åringar prata så mycket undrar jag? Hon säger tom 4 ords meningar emellanåt, fantastiskt! Nu kan man börja kommunicera lite sakta men säkert med henne och hon snappar upp saker direkt! Man kan be henne lägga saker i olika rum och dylikt, hon kan säga att hon vill dricka vatten eller kissa i pottan (inte jämt) häromdagen kom hon och sa till mig att -pappa rakar sig! Hon är för go denna glädjespridare!!!!


Nu tar jag kväll i soffan med min man och träningsvärk!


Presentation


Här kan man få läsa lite om mig, mitt liv som mamma, min träning och bara mina tankar ibland!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards