Alla inlägg under februari 2012

Av jonna sandquist - 29 februari 2012 12:27

Har precis ätit lunch efter en löp-runda på 5,5 km. För första gången använde jag runkeeper programmet i min mobil för att få hjälp med att hålla ett jämt tempo, det funkade utmärkt. Tanken med denna rundan var nämligen att hitta ett bra tempo att springa milen på, som ska göras om ca 2 veckor! Jag har aldrig någonsin sprungit en mil! Nu låg jag på 5 min 30 sek / km jämt hela rundan och ska försöka att hålla just det tempot varje gång jag springer från och med nu och lägga på 1 km / gång så är vi snart uppe i milen! Mitt största problem är nog när jag ska springa längre att jag ökar gärna farten mycket mot slutet och jag tror inte att jag klarar springa en längre sträcka på det sättet, därav denna super koll på tempot nu!!!



 

Av jonna sandquist - 28 februari 2012 21:13

Ja ni kanske undrar vad jag beslutade angående Fitness Fighten - Jag följer Lisa istället som ÄR med ;) Nä då, så lätt släpper jag inte det, efter lite noggrann överläggning har jag beslutat följande:

Jag gillar skarpt att springa, har kommit igång bra med träningen och har lite delmål med löpningen!

Vara med i FF för mig innebär först BULKA för att sedan under de pågående 30 dagarna DEFFA järnet, att bulka innebär ingen löpning vilket inte passar sig just nu!

VAD DÅ GÖRA???

Jag ska satsa på min löpning denna våren och uppnå de mål som jag hunnit sätta upp! Ha en skön semester i augusti som jag ska kombinera med att just bulka :) Sen köra Fitness Fighten i september - Deffa som attan och vinna skiten!

Det är planen och jag är fruktansvärd nöjd med den!!!

Hur tränings och tävlingsinriktad jag än må verka så är det minst lika viktigt för mig att det funkar i praktiken och med det riktiga livet! Jag vill absolut inte att livet ska påverkas negativt på något sätt av all träning, därför är det viktigt att ha en bra och fungerande plan!


Ha nu en trevlig kväll!

Av jonna sandquist - 26 februari 2012 15:48

Vi var då i Linköping igår på lilla Sigges dop. Vi åkte utan Maya eftersom vi bara skulle fram och tillbaka så kändes det lite för långt för henne att behöva sitta i bilen. Hon hade det nog mycket bättre hos mormor och morfar med kusin Titti!

Vi hade en jätte trevlig dag jag och Johan, vilket faktiskt är ganska sällsynt, med en dag för oss själva alltså inte att vi hade trevligt ;) Det var dessutom någon månad sedan som vi träffade familjen Bankel, det blir ju inte så ofta som man kanske önskar. Sigge han hade växt som bara den, man blir påmind om hur fort tiden går på ett helt annat sätt efter man fått massa småbarn kring sig!

Här kommer några bilder från Linköping- Nu ska jag ut och springa i detta underbara väder (hoppar inneträningen ikväll)


             


Av jonna sandquist - 24 februari 2012 14:05

Oj vilken helg vi har främför oss! Snart ska jag bege mig till Värnamo för ett kärt återseende, har inte träffat Sabina sen i somras tror jag! Det är alldeles för länge sedan och ska bli riktigt roligt! Ska slå flera flugor i en smäll då det även ska hadlas in dop och 18-års present! Ikväll ska vi nämligen fira någon som fyller 18, det kommer man ihåg själv som om det vore igår man fyllde 18, men tydligen är inte så fallet =)

Imorgon då bär det av mot Linköping på Sigges dop =) Härligt med massa barn som föds bland våra nära och kära!


Det var en kort sammanfattning av denna helg! Hoppas ni får en lika trevlig helg!!!

Av jonna sandquist - 22 februari 2012 13:31

Tråkigt väder ute, det har regnat hela dagen, så då har vi hittat på roligheter inomhus istället! Det har blivit lite film, som är viktigt vilken det är trots att damen aldrig kollar på den, den ska bara gå i bakgrunden, sen har Maya badat badkar vilket hon älskar och nu lyssnar vi på lite go RNB och dansar ;)


Ikväll blir det pga vädret inomhus träning, jag ska hem till Emma och slita ut hennes cross-trainer och självklart ska vi även göra Burpees!!! Det ser jag fram emot, man börjar känna nu efter knappt 2 månaders träning hur man blir både starkare och uthålligare så det är nu det börjar bli riktigt roligt igen   


   


Vad gör alla andra i detta tråkiga väder????  

Av jonna sandquist - 21 februari 2012 19:19

Bra sugen blev jag såhär en tisdag kväll på en träningsutmaning som jag precis läste om på en tjejs blogg som jag följer, ta en titt på denna utmaning och tyck till om det kan vara något för mig!?

worlofshape.se (Fitness-fighten)

Det är ju så med träning (för mig) att man söker nya utmaningar för att hålla suget uppe, än så har jag aldrig gett mig på något i klass med denna utmaning och där man faktiskt kan vinna annat än nöjd själ, men som sagt det kanske man skulle prova!!!

Av jonna sandquist - 20 februari 2012 13:17

Imorse satt Maya intryckt i ett hörn på trappan och väntade på att Morfar skulle komma på kaffe och hon skulle skrämma honom =)

Detta är något som Mayas pappa har lärt henne, de sitter ofta intryckta i det där hörnet och ska skrämma mamma som kommer hem från jobbet med sitt rådjurshjärta- Sen skrattar dom högt när jag har skrikit till och studsat ut en meter! Så kul har vi det   


     

Av jonna sandquist - 19 februari 2012 09:22

Ja vad säger man, vi har en tuff liten tös, hon ramlade baklänges och slog i huvudet i bordet, jag blev lite skrämd men då reste hon sig upp, tog sig på huvudet och sa - Ingen fara, Maya tuffing!!! Okej då är det så =)


Vad har hänt de senaste dagarna? I fredags sprang jag och Emma 4,5 km det kändes riktigt nice och vilket väder vi hade att springa i!!! Mer sånt!

Sen var det jobb på lördag förmiddag och kärt besök från Göteborg på kvällen!

Idag är det återigen dax för lite jobb och avslutar dagen med kick'n box!!!


Vad har ni hittat på i helgen?

Ovido - Quiz & Flashcards