Alla inlägg den 1 februari 2012

Av jonna sandquist - 1 februari 2012 10:13

Hoppsan vad helgen gick fort igen och helt plötsligt har halva veckan gått med.... Det har varit mycket träning den sista veckan och en massa jobb så då blir det inte så många timmar över kan jag säga!

Träningen flyter på bra nu när allergi testerna är över och Johan klippte bort mina stygn från huvudet-Äntligen!!!

Allergitesterna visade inget mer än nickel-allergi!


Jag har fått en liten utmaning från en av mina favorit bloggare som jag tänkte ge mig på nu:


1) Vad gjorde du för tio år sedan?


Då ska vi se...året var 2002 och jag var 18 år. Då hade jag precis hoppat av skolan, börjat jobba och flyttade hemifrån, det var ett väldigt händelserikt år i den bemärkelsen, dock så tog man många beslut då som man idag ångrar lite kanske som att hoppa av skolan med 1 år kvar =/ Det var då det!


2) Vad gjorde du för ett år sedan?


För 1 år sedan var Maya 7 månader gammal och jag var mammaledig, vi hängde väl en del hos syrran i Värnamo som var mammaledig samtidigt, perfekt så kusinerna kunde busa ihop =)

För 1 år sedan började jag även att springa-satte upp mitt första mål som var vår-ruset! Det är jag verkligen glad för att jag började med för jag kan nog påstå att det idag är en av mina favorit träningsformer. Man utvecklas hela tiden, kan sätta upp nya mål och framför allt så kan man göra det precis när det passar en själv- vilket blir viktigare när man är småbarnsförälder!


3) Fem snacks du gillar!


På 1:a plats kommer så klart lösgodis vilket är min absoluta favorit, sen har jag inte så mycket snacks som jag gillar utan en massa skräpmat - Alla som känner mig kan intyga att jag älskar äta och äter hur mycket som helst, det har jag alltid gjort så på resterande platser kommer all form av skräpmat som Mc Donald's, kina mat, grandiosa pizza mm


4) Fem sånger du kan hela texten till.


Oj...musikalisk är jag absolut inte så jag vet inte ens om jag kan texten till fem sånger, men om jag ska säga någon så är det ju Tracy Chapman - Fast car & Talkin' Bout a Revolution och några gamla Eminem låtar som man en gång i tiden rappade till.... det var nog det!


5) Fem saker du skulle göra om du var mångmiljönär.


WoW det har jag en hel hög med länder jag skulle vilja åka till, så vi sammanfattar det med att resa jorden runt-Absolut på första plats eftersom jag älskar att resa!

Sen skulle jag bygga hus på en perfekt tomt någonstans med sjö/havsutsikt (beror på hur många miljoner jag skulle ha).

Jag skulle ha en kock till att laga alla våra måltider dagligen med massa hälsosamma ingredienser!

Jag skulle ha en personlig tränare.

Sen skulle jag nog avslutningsvis kolla på diverse investeringsmöjligheter (eller snarare skulle min man få göra det eftersom jag tycker sånt är skittråkigt)


6) Fem dåliga vanor.


Jag avbryter folk när de pratar-skit irriterande är det-försöker låta bli!

Jag röker ibland-det är ju så klart den sämsta vanan igentligen men jag tycker att det viktigaste är att jag inte röker hemma/inför Maya!

Hmmm...den här ska man kanske ställa till folk i min omgivning istället, de har garanterat bättre koll på mina dåliga vanor än jag själv...så jag lämnar den lite öppen!


7) Fem saker jag gillar att göra.


På första plats kommer tid med min familj- det uppskattar jag allra mest. Det är till och med så illa att jag gör allt jag kan för att undvika sova borta utan min familj...i alla sammanhang....om jag ska på kurs med jobbet eller möhippa med ett gäng brudar, det spelar ingen roll. Jag trivs bäst hemma hos min familj =)

Äta måste nog komma på andra plats- här har ni en tjej som är hungrig 24 timmar om dygnet!

Träna så klart, det är så roligt. Jag gillar att ta ut mig och utmana mig. Det finns ingen bättre känsla än när man satt upp ett mål med sin träning och slutför det! Sen behöver min rastlösa själ göra av med överskottsenergi för att jag ska vara trevlig att umgås med ;)

Resa är en av favoriterna- jag önskar jag var gjord av pengar och kunde resa med min familj jämt, det är både givande och avkopplande. Man behöver komma ut i världen och se hur andra människor har det, lära sig om deras kultur, mat och klimat. Sen är jag en soldyrkare och evigt frösen- jag behöver 30+ grader och sol för att må som bäst!

Vardagslyx- att dricka ett glas vin en onsdag kväll och bara umgås med min man det är härligt!


8) Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa.


Oj...jag brukar dömma ut allt som blir mode, jag tycker oftast att det är skitfult i 1 år ungefär, det är tydligen så lång tid jag behöver för att vänja mig vid saker, sen sakta men säkert kommer jag på mig själv med att köpa dom FULA jeansen jag aldrig skulle ta på mig....den där sparkdräkten som bara var för förvuxna bebisar- Ja en sån har jag med! Så jag måste nog tänka efter ordentligt på den här.....hatt, det har jag svårt att se mig bära, boots är inget för mig heller, leg'ins med t-skirt- jag kan inte fatta att man kan tycka det är okej att visa rumpan öppet på sta'n, regnkappa.....då blir jag hellre blöt, och gummistövlar då, har inte kommit en dag då jag behövt det och har svårt att tänka mig att jag i framtiden skulle behöva dom heller, det återstår att se!


9) Fem favorit leksaker.


Suck, jag är ingen teknik pryls människa så absolut inget sådant..... Det finns några personer jag tycker är roliga att leka med.....jag lämnar den frågan tror jag. Jag har inget bra svar där!


10) Fem personer jag vill se göra den här utmaningen.


Jag hade så klart sagt Bettan om det inte vore så att det är hon som har utmanat mig och har därmed redan gjort den, likso Lizette....

Då säger vi: Therese Jönsson-Sofie Roos-Frida Lindahl-Kicki-Minna


Det var en rolig utmaning, hoppas ni gillade den med!

Ovido - Quiz & Flashcards