Alla inlägg under juni 2012

Av jonna sandquist - 24 juni 2012 15:20

Söndag = första semesterdagen imorgon =) Det känns fantastiskt med sovmorgon!

 

Vi hade en jätte rolig dag/kväll igår hemma med goda vänner, tävlingar, god mat och vin! Det var en lyckad kväll med 2 vinster av tre möjliga till fam. Sandquist hahaha. Det här måste vi göra om mina vänner!

 

Kvällen ledde till (lång historia) att jag idag äntligen tog min lilla familj till stallet jag nästan växte upp på, en av mina gamla hästar levde än och hade ett litet föl, det var 13 år sedan jag var där tror jag?! Galet, det tog Erland och Barbror några sekunder att känna igen mig, gud så roligt att ha varit där, nästan så man blir lite sugen på häst och sulky igen ;) Detta är alltså ett travstall!

 

Till sist en bild på Maya när hon imorse kom hem från mormor och morfar där hon sovit (14h) hihi

 

Nu snöra på löparskorna, ha en trevlig söndag!

 

          

Av jonna sandquist - 23 juni 2012 10:02

Idag är ingen vanlig dag, för idag är vår prinsessas

 

födelsedag, hurra hurra hurra!!!

 

Maya fick sin födelsedag till ära välja frukost idag, så det blev pfysalis och yoghurt =) Vi har ju redan haft kalas så idag blev det bara lite skönsång av mamma & pappa! 

Jag har länge gått och planerat vad vi ska göra med hennes tavla, och det färdiga resultatet hängdes upp imorse till Mayas ära!

Tavlan består av en målad träskiva 80 cm * 100 cm som är fäst på en 5 cm djup ram, själva tavlan är fäst på träskivan med spegelhållare! Den ni, det är tur att jag återigen fick min ide genomförd pga min händige karl som så nöjt bygger efter mina instruktioner ;)

 

Ha nu alla en trevlig midsommardag!

 

Maya - Mamma & Pappa älskar dig mest av allt!!! Du är det bästa som finns!!! Du tillför oss skratt och glädje VARJE dag!!! Puss & Kram

 

         

Av jonna sandquist - 16 juni 2012 14:14

Ska bara säga att bilden jag la upp senast på min löprunda inte stämmer så klart - Det var min mobil som ballade ur, jag skulle bara se om det blev någon reaktion?! I ärlighetens namn så tror jag inte att jag cyklar så fort ens.... =)


Roliga saker Maya sagt:

- Mamma klia mig (visar sin rygg) Tack så mycket (efteråt).

- Maya vill fika, mamma hämta kex!!! (befallande).

- Mamma glöm inte kaffet! (när jag gjorde något annat under tiden kaffet skulle svalna).

- Maya köra Rally-bilen (sin bobbycar).


Trevlig helg allihop!

Av jonna sandquist - 14 juni 2012 20:19

Ska tillägga att vår stora tjej numera går på toaletten varje dag   Detta är stort ( för oss som är föräldrar) . 

Av jonna sandquist - 14 juni 2012 20:12

Veckorna rullar på i hisklig takt, det lät inte som något jag skulle säga, HISKLIG, ska kanske börja med det.... Ja det är som sagt fredag imorgon IGEN, vad har vi gjort? Kollat på fotboll så klart =) Varit lite i trädgården när solen har tittat fram och börjat planera för 2-års kalas lite smått! Det blir det på söndag nämligen, för vår lille höna fyller på midsommardagen, och alla kanske inte kan/vill gå på 2-års kalas då så vi tänkte fira henne lite i förskott =)

Har hållt löpniningen med varannan dag + lite hemma träning strikt och tänkte fortsätta tills semestern som är om 1 Vecka???? Helt galet vad tiden har gått fort. Detta betyder ju så klart att jag trivs på mitt nya jobb galant!

Här kommer lite bilder för nu är det fotboll.....


     

Av jonna sandquist - 11 juni 2012 12:54

Har ätit lunch hemma idag, helt själv! Det är ganska rogivande faktiskt! I eftermiddag blir det löpaskorna på och ut på spåret =) Sen fotboll så klart!!! Lycka till Sverige!

Av jonna sandquist - 10 juni 2012 15:06

Det har varit en händelserik vecka som jag tänkte sammanfatta lite kort!

Den började med balkongmys i tisdags med gamla jobbagänget, vi hade en jätte trevlig kväll med god mat och vin!

Torsdagen bjöd på sommarfest på Mayas dagis, alla barnen och föräldrarna samlades för se barnen sjunga så fint och leka för fullt, det avslutades med grillning, verkligen jätte mysigt!

Sen gick det lite utför för min del, handlade för att göra taco-paj men glömde givetvis köttfärsen, ICA hade stängt när jag upptäckte detta så det var bara att köra till Gnosjö, pajen var väl i ugnen kl 22 på kvällen och då passade jag på att ta en dusch undertiden och slängde sedan min smutstvätt i blöjhinken. Det var inte riktigt min kväll. Fredagen fortsatte i samma förvirrade sinnesstämning, jag tog mig till Värnamo efter jobbet på jakt efter en ny klänning att ha på mig på lördagens bröllop, hade även tid för att fixa naglarna kl 16.30 Hittade ingen klänning som sagt va, så jag tänkte åka hem, kom som tur väl på innan jag hunnit åka för långt att jag faktiskt skulle fixa naglarna i Värnamo. På väg dit drabbades jag av en total black out och yrade omkring i bostadsområdet i 20 min innan jag hittade till rätt adress (vid det här laget jätte hungrig), 3 timmar senare var naglarna gjorda, jag vrålhungrig och väldigt dissorienterad igen!!??? Hittade i alla fall hem, beställde en pizza och ställde mig frågan: Är det meningen att det ska vara så här i resten av mitt liv???

Nåja, förvirrad eller ej så stog det bröllop på schemat så hela lördagen flög iväg med massor att göra innan och en jätte trevlig dag och kväll med brudparet och resterande gäster! Härmed vill jag önska Sandra & Mattias all lycka i livet och ta hand om varandra!


Måste bara tillägga att Mayas snattarkarriär var igång idag igen - Päron till offer blev det!



                 



Av jonna sandquist - 9 juni 2012 13:08

Om 50 minuter är det bröllop. Ohhh vad mysigt, jag har velat gå på bröllop länge nu så jag ser fram emot denna dagen/kvällen!

Det har fixats här med andra ord: Köpt nya skor =) hittade ingen klänning, så det fick bli en "gammal" med nya skor och väska istället =) För det hittar jag alltid massvis med!!!

Fixade till naglarna igår med så man kan säga att nu är jag fin ända ut i fingertopparna!!!


   

Presentation


Här kan man få läsa lite om mig, mitt liv som mamma, min träning och bara mina tankar ibland!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards