Alla inlägg under juli 2012

Av jonna sandquist - 31 juli 2012 20:43

Maya missar inget, det har VI vetat länge men ikväll visade hon farfar hur uppmärksam hon är! Farfar skulle trolla bort en boll ur händerna för Maya som satt ivrigt framför, när farfar trollade fram bollen igen ur sin tröjarm tog Maya bollen och stoppade in den i farfars tröjarm och sa IGEN :) Haha det går inte att lura henne!
Senare kollade vi på OS gymnasterna då hon slängde ur sig - Mamma, hon jätte duktig men hon inga byxor!!!!

Av jonna sandquist - 29 juli 2012 19:36

Det har varit en händelserik helg! Fredagen bjöd på sol och glada kusiner som hoppade studsmatta och badade om vartannat!
Lördag morgon begav vi oss mot Gränna där vi mötte upp våra nära och kära vänner från Linköping för att åka över till Visingsö! Vädret bar tyvärr sådär men det bar åtminstone häftigt att åka färjan för Maya och sällskapet var det bästa:) Barnen var utslagna när vi styrde hem för lite grillning och stundvis monsunregn ;) Svensk sommar det!
Nu ser jag fram emot semester med start på onsdag :) Yeeeehhhh!!!!

P.s Jag trotsade min förkylning och sprang en runda idag. Har vilat i 1,5 veckor pga halsont och fy vad tråkigt det har varit! Vi håller tummarna att det inte blir bakslag nu....

Trevlig kväll!!!

Av jonna sandquist - 27 juli 2012 06:34

Idag tar Johan och Maya semester! Själv har jag 3 dagar till att jobba :) Ha en trevlig dag allihop!

Sol

Av jonna sandquist - 26 juli 2012 06:46

Idag hade man gärna varit ledig ;)

Av jonna sandquist - 23 juli 2012 20:21

Snacka om att barn kunde dela med sig av sin energi! Här tycker man att man är ganska vältränad och så sopar dom mattan med en ;) Dom skulle orka hoppa ett dygn på den där tror jag!!!

Av jonna sandquist - 22 juli 2012 20:01

I höst är det tänkt att vi ska göra i ordning gästrummet till Mayas rum så idag när jag var på Ikea och hittade lite roliga barnprylar var jag tvungen att smygstarta shoppandet lite ;) Hon har fått en ny matt, överkast och förvaringslådor! Hon har sovit i sin nya säng hela helgen och trivs som fisken i vattnet! Ca 3,5 timmars middagslurer tar hon i sin nya säng ;)
Nu en ny arbetsvecka framför oss men det gör inget för snart har vi semester :)

Av jonna sandquist - 21 juli 2012 08:12

God morgon! Vi tittar på Pippi Långstrump efter en god natts sömn i juniorsäng för Maya. Första natten och hon somnade tvärt utan problem i den och satt där och ropade på mig imorse ;) Så duktig! Något som är ganska roligt när hon ropar är att hon säger just - ROPA MAMMA tex !!!! Så om jag ber henne ropa på pappa säger hon - Ropa pappa!!!!

Av jonna sandquist - 19 juli 2012 17:36

 

Den här gamla träbänken (då i furu) har jag haft som leksaksbänk som liten och den har min syster fyndigt gjort till ett kök som numera flitigt används av Maya! Imorgon ska det även in en juniorsäng i hennes rum som hon förhoppningsvis sover i!? EN JUNIORSÄNG, var är vår bebis???? Det känns galen att hon redan ska sova i en vanlig säng....

Nåja, ett stort tack till Henna i alla fall för detta förmodligen ända föremål som jag har kvar sen gammalt, jag gillar att köpa nytt nämligen ;)

Ovido - Quiz & Flashcards