Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av jonna sandquist - 21 oktober 2012 19:43

Jag har under flera års tid varit intresserad av brandmansyrket, intresserad som att arbeta som brandman själv! De krävs så klart att man bor och arbetar på samma ort 5 min från stationen i fråga!
När dessa krav numera är uppfyllda kom tanken åter tillbaka, skulle detta vara yrket för mig?
Jag sökte för ett par veckor sedan och blev sedan kallad till ett första steg som jag idag utförde!!!!
Nämligen test för höjd och trånga utrymmen och fysik!
Jag klarade det!!! Jag var jätte nervös speciellt eftersom jag inte fått träna de senaste veckorna pga min nacke! Men jag tänkte att det får bära eller brista! Kan också nämna att jag lider av både höjdskräck och cellskräck men litade på min beslutsamhet - har man gett sig fan på att göra något så är det bara att göra!!! Och det gick vägen, ska inte säga att det var lätt men framför allt var det roligt!!!!
Nu väntar jag på fortsättning som ett barn på julafton!!!!

Av jonna sandquist - 21 oktober 2012 09:57

I helgen blev det en tripp till Jönköping i brist på annat att göra!
Maya fick nya hyllor från ikea och själv hittade jag lite kläder :)
Johan fick lite att skruva med ;)
När hela familjen var samlad på Mayas rum för att skruva upp de nya hyllorna stötte Johan till dörren som slog i en hylla då sa Maya med väldigt bestämd röst och blick
- Pappa! Vad gör du med mina hyllor? Va lite försiktig!!!
Vi skrattade till och då fortatte hon
- Allvarligt talat! Med blicken fäst på Johan!!!
Haha vilken bestämd tös! Nåja, det blev bra med hyllorna på rummet och alla är nöjda :)

Presentation


Här kan man få läsa lite om mig, mitt liv som mamma, min träning och bara mina tankar ibland!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards