Alla inlägg under november 2012

Av jonna sandquist - 9 november 2012 16:19

Man kanske inte kan kräva av en 2 åring att hon ska behålla en hemlighet!?
I vilket fall slog jag och Maya in Johans farsdag present i eftermiddag och jag frågade Maya var vi ska gömma den så pappa inte hittar den? I tvättstugan tyckte hon, sagt och gjort!
När Johan sedan kom hem från jobbet hann han inte stänga ytter dörren förens Maya ropade
- Pappa du har paket i tvättstugan, jag ska hjälpa dig att öppna!!!! Hahaha vad hade jag förväntat mig?!
Men han får snällt vänta till söndag, vilket Maya inte heller uppskattade säskilt mycket ;)

Av jonna sandquist - 7 november 2012 11:59

Nu är det dags för en liten uppdatering efter några dagars sjukdom.

Jag gick hem från jobbet vid lunchtid i måndags och har varit hemma sedan dess, när jag då idag känner mig piggare så kom det dåliga samvetet krypandes om saker man borde gjort och samtal man borde ringt..... Är det någon som känner igen sig kanske? Märkligt att man inte kan inse att man faktiskt har rätt till att inte göra något när man är sjuk!

I vilket fall så tänkte jag att idag tar jag tag i mitt byte av a-kassa som jag dragit ut på till en maxgräns på 6 månader.

Jag googlade fram ett nummer som det klart och tydligt står att man ska ringa om man ska byta just a-kassa 

- Jag ringde och fick ett nytt nr jag ringde och fick ett nytt nr jag ringde.....45 minuter - 8 samtal och ytterst lite tålamod senare hade jag fortfarande inte bytt a-kassa utan fått fram att det är ett enstaka papper som jag behöver ha skickat till mig från någon av de ytterst lite hjälpsamma personer jag pratat med som enligt den här personen skulle vara någon på det första nummer jag ringt, så efter lite protester ringde jag ännu ett samtal till någon jag ringt från första början och få fram att kötiden är för lång för deras öppettid..... Ska det vara så här J*vla svårt att få fram ett PAPPER????

Tacka f*n för att jag ska tillbaka till jobbet imorgon och fortsätta skjuta på dessa jobbiga samtal!!!

Presentation


Här kan man få läsa lite om mig, mitt liv som mamma, min träning och bara mina tankar ibland!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards