Alla inlägg den 21 december 2012

Av jonna sandquist - 21 december 2012 11:47

Igår var jag med Maya hos doktorn för hennes hosta. Jag hade lite ångest inför detta hela eftermiddagen med tanke på våra tidigare doktor besök som har slutat i total kaos och hysteriskt skrik!
Så på väg dit pratade vi om vad som komma skulle och Maya var väldigt entusiastisk inför sitt läkarbesök. Väl inne i väntrummet feågade hon upprepade gånger om vi inte skulle gå till doktorn nu? Hon klättrade upp och ner på sin stol - Kom nu mamma, vi går till doktorn! - Var är doktorn?
Tills denne kom ut och ropade ut Mayas namn. Varpå hon kort svarade - Nej!
Då brast tom receptionisten ut i skratt som hört hela vår tidigare konversation :)
Jag bärde in henne och hon satt i mitt knä och sa några gånger med en ynklig röst - Mamma, jag vill åka hem! Usch stackaren. Men helt plötsligt kände hon sig trygg och blev sitt vanliga jag när doktorn frågade om hon hade ont i öronen?
- Jag har lite smuts där, kan du titta? Sa hon och pekade mot sitt öra, han tittade!
- Andra också fortsatte hon.....
Haha skönt att det slutade väl! Lite hostmedicin och en VAB dag blev det!
Nu hoppas vi att hostan fort går över!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards