Alla inlägg under februari 2013

Av jonna sandquist - 18 februari 2013 22:13

Maya är väldigt intresserad av skor och prinsessklänningar!
Häromkvällen klampade hon in i TV rummet med mammas pumps och sa
- Titta pappa dom passar till detta! Och pekade på sina legins och pumpsen :) Det måste ligga i generna hos alla flickor, stora som små :)

Annars är det mycker - Vad sägs om att jag.....
- Vad skulle du tycka om....
- Jag skulle kunna tänka mig....
Haha vet inte vart hon får allt ifrån!?
Låter lite väl vuxet för en 2,5 åring :)

Av jonna sandquist - 17 februari 2013 20:38

Jag gillar verkligen att läsa tidningen Runner's och tänkte nu dela med mig av ett användbart stycke jag nyss läste, jag tycker att man som människa borde tänka mer som det står i största allmänhet:

Nästa gång du är på en löprunda och kämpar mot trögheten och föreställningarna om hur din kropp borde kännas så kan DU prova att släppa bilden av hur det borde kännas och istället acceptera hur det är! Att acceptera den man är och den form man är i handlar ju egentligen om att leva i nuet istället för att vara upptagen med ett önsketänkande!!!
Det är något jag tycker att vi ska ta till oss i det vardagliga livet!
" Kvalitet kräver upomärksamhet"

Av jonna sandquist - 13 februari 2013 16:27

Bättre födelsedag kunde det inte blivit!
Skönt när man når sina mål som man slitit för! Nu ska det slitas "lite" till.... :)

Av jonna sandquist - 13 februari 2013 06:35

God morgon!
Vi har bestämt oss för att skippa alla förkylningar och dylikt, därav har det bunkrats upp med vitaminer etc
Vi får se om det gör någon skillnad!

Av jonna sandquist - 12 februari 2013 20:09

Jag ska få ett paket imorgon!
Jag fyller år och förväntar mig aldrig något, men nu vet jag att jag ska få något!
För jag har en man som glömde att barn inte är så bra på att behålla hemlisar :)
Maya och Johan var och smygköpte en present till mig idag och jag anade faktiskt ingenting förens Maya sa
- Mamma du har ett paket i bagaget som jag ska ge till dig!!! Med tindrande ögon...hahaha
Nu sitter jag här och undrar vad det kan vara?
Vad tror ni???

Av jonna sandquist - 11 februari 2013 19:29

WoooHooo!

 

Imorse utförde jag äntligen mitt fystest på räddningstjänsten med gott resultat! Min träning har gett resultat, jag klarade testet och hade dessuton sänkt min puls med 10 slag sen senast!!!

Då återstår bara en hälsokontroll som ska göras på onsdag förmiddag (på min födelsedag) och förutsatt att det inte är något fel på mig ska jag direkt efter det infinna mig på brandstationen för att skriva på ett anställningsavtal - Så jävla häftigt, kunde inte fått en bättre födelsedagspresent! Känns nästan overkligt att jag nu har kommit så långt i processen som hittills varat ett halvår, och framför mig har jag 1,5 år av utbildning, övningar, träning och utryckningar! Det kommer bli ett spännande år, ja just ja, jag ska även ta C kort =)

Önska mig lycka till för nu kör vi!!

 

!

Av jonna sandquist - 10 februari 2013 10:15

Just nu.... Wiiiii!!!

Av jonna sandquist - 9 februari 2013 11:56

Skapa flashcards