Alla inlägg den 21 februari 2011

Av jonna sandquist - 21 februari 2011 15:15

Nu har Diva bott hos mamma och pappa i 1 dygn och jag kan inte låta bli att dra på Maya ytterkläderna lite titt som tätt för att gå över till mormor och morfar för att hälsa på Diva. Hon är så go, precis som far sin, de har precis samma miner och ljud för sig. Härligt!!!! Hon kommer få det så bra i resten av sitt liv!


 

Maya hon var pigg kl 06.00 imorse och insisterade på att få komma upp ur sängen, så en helt förstörd Jonna tog sig upp och kollade på nyhetsmorgon med Maya ett par timmar innan hon somnade om. Ibland önskar jag att jag vore mer av en morgon människa, mitt gamla morgontrötta jag börjar komma fram mer och mer!

Sen var det bara dra igång med min måndags städning och andra måsten! Efter det var vi ute på en mysig promenad med MOFA (morfar) och Diva!


Tänkte lägga ut en bild på Mayas absoluta genom tidernas bästa leksak oxå så man har det dokumenterat ifall den försvinner någon gång. Risken finns att den kommer vara rätt sliten i framtiden med tanke på hur den behandlas av Maya, hon äter på den, slår runt den och gosar med den ibland!


   


Själv så är man uppväxt med mumin troll i Finlands djupaste skogar och försöker så klart få Maya att tycka om dessa tjocka varelser med!

Vet ni varför mumintroll är så tjocka? - För de saknar rumphål! Det fick jag lära mig som barn....vem som var den finurliga läraren kommer jag tyvärr inte ihåg!


  

Ovido - Quiz & Flashcards