Direktlänk till inlägg 20 april 2012

-Jag vill inte

Av jonna sandquist - 20 april 2012 12:49

Maya har mycket roligt för sig just nu! Hon har 3 st leksaker som hon måste konka runt på överallt, dom måste med när hon ska sova, de består av en gris, en docka och en hund! Ska ta en bild när hon har vaknat - för just i skrivandets stund sover hon med dessa!

Härom kvällen la jag henne och tänkte att det räcker att ha med hunden och dockan upp....tror ni? Såklart inte, hon gav sig inte -Vart tog grisen vägen? Upprepade hon tills jag gick ner och hämtade grisen till henne! För roligt!!!!


Vi har även hamnat i en liten 2 års trots och när jag säger liten menar jag verkligen det! Den består av en mening - Jag vill inte!!! Det får vi numera höra ganska ofta, men när hon säger det så behåller hon ett lungt och sansat tonlägen och beter sig förövrigt precis som vanligt så man kan inte låta bli att tycka att det faktiskt är lite roligt! Det svåra i detta är att inte låta Maya se att man faktiskt har problem att hålla sig för skratt ibland när meningen sägs upprepade gånger med samma tonläge =)


En regnig fredag har vi - men det gör inget för min man är åter hemma så då kan vi mysa inne med gott samvete idag! Imorgon tänkte jag springa - 1 mil - vi får se hur det går!?


Kram på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jonna sandquist - 4 mars 2013 20:34

Jag har nu startat en ny blogg som ni jätte gärna får följa och kommentera precis som denna! Den nya bloggen kommer vara lite mer anpassad för nya läsare, det vill säga mer fokus på mig och mindre på Maya. Jag kommer så klart att fortsätta uppdat...

Av jonna sandquist - 2 mars 2013 15:49

En härlig lördag har vi haft! Begav oss imorse till Jönköping för lite träning och Spa :) Det blev diverse träningsaktiviteter, lite lunch och avslutades med bastubad och jacuzi. Sämre kan man ha det! Nu väntar en lugn kväll med god mat hemma med ...

Av jonna sandquist - 1 mars 2013 08:11

Då var det äntligen fredag och Maya är äntligen pigg! Det har varit en låååång vecka, tiden går inte riktigt lika fort hemma som på jobbet! Jag har passat på att städa och pyssla lite här hemma mellan varven! Vårkänslorna börjar infinna sig då solen...

Av jonna sandquist - 27 februari 2013 15:47

Passar idag på att slå ett slag för denna suveräna Shakern som har undgått mig helt! Men nu har vi 3 st så bra är dom! Inköpta på gymgrossisten och väl pengarna värda! Hur många känner igen sig i när man hällr upp en proteindrink i den "gamla" shake...

Av jonna sandquist - 26 februari 2013 10:34

Idag har vi VAB-pysslat ihop en inspirationstavla i väntan på VÅR & SOMMAR!!!!...

Presentation


Här kan man få läsa lite om mig, mitt liv som mamma, min träning och bara mina tankar ibland!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards