Alla inlägg den 23 februari 2013

Av jonna sandquist - 23 februari 2013 06:45

Jag registrerar numera min träning med hjälp av appen Shape up vilket jag tycker är väldigt bra. Här får jag en snabb överblick av veckans aktiviteter, genomsnittlig kaloroförbrukning och framför allt tydlig tabell på hur många kalorier jag behöver få i mig anpassat efter dagens aktiviteter!
Mycket bra app för en nybörjare som mig, har alltid tyckt att all form av träningsdagbok verkar bökig! Men inte numera med dessa smarta telefoner!
Så här ser en genomsnittsvecka ut för mig :

Av jonna sandquist - 23 februari 2013 06:37

Jag fick resultatet från min magnetröntgen av halsrygg ( nacken ) som påvisade en försänkning av disk - åtgärd ingen - restriktioner- inga!!!
Det var ju positivt att det inte är något större fel på min nacke, men tyvärr kvarstår besvären som dock är mycket lindrigare numera men gör sig emellanåt påminda.
Jag har provat det mesta i behandlingväg och det effektivaste har varit ackupunktur men det är tidskrävande att åka till Värnamo och få behandling ständigt, så nu tänkte jag prova något nytt!
Reiki-heeling är som ackupunktur fast utan nålar, man arbetar med samma energiflöden och är värt att prova så klart!
Igår hade jag min första behandling och jag kände mig väldigt lätt i kroppen efteråt, inte alls stel och nu återstår det att se ifall smärtan försvinner, kan tänka mig att det som med ackupunktur krävs några behandlingar!
Hör av er vid intresse, hon utför behandlingarna gratis i forskningssyfte!

Ovido - Quiz & Flashcards