Alla inlägg under maj 2011

Av jonna sandquist - 9 maj 2011 10:50

Det har hunnits med en hel del denna helgen, trots att jag jobbat lördag & söndag! Det innebär alltså att det är min bättre hälft som hunnit med mycket egentligen, men jag tar åt mig lite av äran ändå  

Johan har gjort i ordning sitt uteförråd-som blev jätte bra. Sen har han rivit massa plast tak och ett annat förråd så huset har fått ett nytt utseende! Nu återstår lite målning till sen kan vi börja med planteringar av diverse häck och buskar! Vilket jag ser mest fram emot för jag tror att resultatet kommer att bli mycket bra!

           På söndagen firades Tildas 2-årsdag som egentligen är imorgon! Vilken stor tjej hon har blivit, jag tycker att vi precis var på hennes 1-års kalas. Men det är Maya som fyller 1 år snart, helt otroligt vad fort det har gått! Tilda fick ett pussel, drömmarnas trädgård dvd och en såpbubbel pistol av Maya och massa annat kul av alla. Hon trivdes bland sina presenter och Maya bland pappren och snören till dessa! 

Jag tycker att det är sååå roligt när dom här små liven börjar prata mer och mer, att få höra vad som rör sig i deras huvuden och hur roligt dom sätter ihop meningar, orden blir inte alltid helt rätt heller men de gör allt för att man ska förstå vad dom vill ha sagt! Tittis senaste mindre charmiga ord som hon upprepar är SLAMPA som förståss betyder LAMPA, inte så lätt för alla att veta! 

Snart är det Maya som går runt och säger knasiga saker här hemma-Det går fort men det är ju för härligt!!!


Det var helgen det! Nu ser jag fram emot att min fot ska bli bra, den är på bättringsvägen men det går lite sakta. Jag skulle gärna vilja komma igång med att springa mot slutet av veckan igen men vet inte alls om det kommer vara möjligt-lite frustrerande är det!


Ha nu alla en trevlig måndag!

Av jonna sandquist - 5 maj 2011 11:14

God morgon!

Nu är det dagen efter och det värker i min fot som fan. Men gud vad roligt det var igår!

Jag och Emma träffades hemma hos mig och åt middag ihop innan vi åkte mot Växjö, super laddade båda två! Jag nämnde inget om min fot som värkte så förbannat för ville inte att hon på något sätt skulle tänka på det under loppet och dra ner tempot för min skull!

Väl framme kollade vi runt på detta ganska stora område med diverse olika aktivitets tält, klädde av oss till löpa-kläderna, åt en energi bar och tog plats längst fram i starten av vår grupp som var med tiden 23-27 minuter!

Under uppvärmningen som var gemensam med ledare kände jag att jag knappt kunde stödja på min fot, den pulserade ordentligt.

-Men inte fan har jag tränat i onödan för att ge mig här! Kopplade på MP3'n och lotsades inte om detta!

När starten gick pumpade adrenalinet verkligen-vilken härlig känsla! Jag och Emma sprang på fort och tog täten direkt för att inte fastna i klungan!


Loppet gick jätte bra, vi höll ett högt tempo hela vägen! Det enda som var väldigt irriterande var att 80% av loppet gick åt att sixsacka om folk som startat 3 min före oss i den första gruppen där man ska springa på under 23 min- Många som inte respekterade detta eller så har dom helt enkelt noll koll, men en sak är säker: Dom var i vägen och kan hända att jag svärde vid något tillfälle över detta!

I mål kom vi på 25 minuter vilket vi är jätte stolta över, målet var ju att springa på under 26 och det klarade vi med god marginal trots trängslen   Det blir på et nästa år igen men då startar vi längst fram i den första gruppen!


Så fort loppet var över och adrenalinet släppte så blev jag illa påmind om min fot som ej är bra! Först då berättade jag för Emma som undrade varför jag haltade. Jag hoppas att det bara är lite överansträngt och går över snart!

Smörjer in den svullna foten och haltar vidare mycket stolt.....

Ha en bra dag! 

        

Av jonna sandquist - 3 maj 2011 17:03

Nu känner jag att måste gnälla av mig lite, försöker att blogga om positiva saker för övrigt. För alla har vi våra problem och dåliga dagar men det är väl ingen som vill läsa om det!!!??

Men idag tänkte jag göra ett litet undantag-Det är nämligen så att jag har så in i h*vetes ont i mina benhinnor, vrister och vader. Det hade ju inte varit hela världen om inte för all träning jag lagt ner på morgondagens lopp som ska springas, och inte bara genomföras utan så klart på snabbast möjliga tid oxå.

Ska detta då sätta käppar i hjulet för mina planer? Jag har ju så klart tänkt springa ändå men hade ju varit roligt om man hade kännt att kroppen var på topp istället för utsliten.....

Som sagt efter imorgon blir det verkligen 1 veckas vila! Nu tror jag att jag klagat färdigt!

Önska mig lycka till!


Igår var jag hos syrran och drack en kopp kaffe, lämnade en blomma och firade hennes födelsedag =) Alltid trevligt att träffa Mayas kusiner och övrig familj! Men det är lite jobbigt när yngsta systern fyller 23 och man tvingas inse att vi faktiskt är vuxna med egna familjer! Lika härligt som skrämmande!


Efter fikat hade jag en mini dejt med Emma, vi hade bestämt att vi skulle springa runt os-udden vilket vi gjorde utan större problem. Hon är en bra träningskompis Emma! 


Idag har jag varit en runda på stan med Maya och Mofa. Köpte en vindjacka till mig själv att springa i och lite smått och gott att äta till imorgon både innan och efter loppet!

Nu blir det faktiskt soffan för resten av kvällen känner jag! Maya är inte helt pigg heller, hon fick sin 4:e tand igår och har feber till och från....min mys tjej!!!!


Ha det gott!

Av jonna sandquist - 1 maj 2011 14:01

Det var den helgen det....det går lika fort varje gång!

I helgen har Johan isolerat och målat sitt förråd, det är hans egna tillhåll! När kärringen tjatar är det gött att ta på sig Peltor lurarna och gå ut i förrådet  

Han har även börjat riva diverse utbyggnader utomhus så nu känns det som att vi kommit en bit på vägen. Med vi så menar jag förstås att han har gjort allt det fysiska arbetet men jag ligger bakom planeringen! Vi har gjort det bra!


Det var himla trevligt i apladalen med barnen i veckan,  Maya busade med kusin Titti och sin polare Gustav! Några bilder blev det!

    Helgen var trevlig, vi hann med både att jogga och grilla. Det handlar om att ge och ta även med kalorier!

Syrran var här med sin pojk och hälsade på hela dagen igår, mycket trevligt med sällskap medans karln höll sig till förrådbygget!

Resan hem blev ju rätt komisk, jag skulle då köra hem dom på kvällen, det var egentligen mat tid för Edvin när vi skulle åka men ÄH det tar bara 20 min till Värnamo så han få äta hemma istället (trodde vi). 

Jag släppte av dom hemma och var på väg till affären när Henna ringer och säger att hon inte har nycklar in, jag vänder och plockar upp dom med till affären medans hennes svärmor är på väg hem till sig för att kolla om de har kvar reserv nycklen till Henna! 

Under tiden jag handlar ringer svärmodern med goda nyheter-hon har en nyckel! Tur det för vid det här laget har Edvin som nu missat sin mat-tid med 1 timma börjat stortjuta. Framme vid kassan så visar det sig att Henna glömt sitt visa kort i Hillerstorp, nåja, jag betalar och vi kan åka för att hämta nyckeln och jag släpper av en hungrig Edvin med sin mamma hemma igen. Inte hinner jag långt innan det ringer igen och då har Henna glömt skötväskan i bagaget på vår bil och ännu en gång får jag vända och åka tillbaka! Man kunde inget annat än skratta- Så går det när två förvirrade småbarnsmammor är ute på egen hand  


På onsdag är det premiär för kombinationen löpning och "tävling", vår-ruset alltså. Nu känns det som att jag borde börjat löpa lite tidigare än vad jag gjort med tanke på att jag aldrig har sprungit innan. Men men vi siktar högt och hoppas träningen ger resultat, har som mål att springa de 5 kilometrarna på under 26 min, det borde inte vara några problem men har som sagt aldrig gjort något liknande så vet inte hur mycket man påverkas av trängsel mm. Spännande!


Jag och Emma som jag ska springa med har även bestämt oss för att den 3:e september springa tjejmilen!!! Gäller att sätta upp mål så man håller igång i sommar! Det ska bli spännande att träna inför och se hur lång tid det tar att komma upp i milen och framför allt hur fort man kan springa den sen!!!???


Första deff veckan börjar lida mot sitt slut nu, bara fem kvar   Det har gått ganska bra, vi har inte fuskat och tänker inte göra det heller men på lördag kvällen hade både jag och Johan ett enormt söt-sug....Det blev äta ananas!!!! 

Nästa vecka kommer väl vara ganska tuff med innan kroppen vant sig och skapat en ny vana så det är bara att bita ihop tills dess!!!


Ha en trevlig söndag kväll allihop!

Presentation


Här kan man få läsa lite om mig, mitt liv som mamma, min träning och bara mina tankar ibland!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards