Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

5,5 km

Av jonna sandquist - 29 februari 2012 12:27

Har precis ätit lunch efter en löp-runda på 5,5 km. För första gången använde jag runkeeper programmet i min mobil för att få hjälp med att hålla ett jämt tempo, det funkade utmärkt. Tanken med denna rundan var nämligen att hitta ett bra tempo att springa milen på, som ska göras om ca 2 veckor! Jag har aldrig någonsin sprungit en mil! Nu låg jag på 5 min 30 sek / km jämt hela rundan och ska försöka att hålla just det tempot varje gång jag springer från och med nu och lägga på 1 km / gång så är vi snart uppe i milen! Mitt största problem är nog när jag ska springa längre att jag ökar gärna farten mycket mot slutet och jag tror inte att jag klarar springa en längre sträcka på det sättet, därav denna super koll på tempot nu!!!



 

 
 
Bettan

Bettan

29 februari 2012 22:01

Men hallå, hur fort springer du!!! Jag går ju jämförelsevis med dig :) Jag gillar appen och använder den varje gång ja är ute. För mig är den peppande och jag har koll på att jag inte sackar efter.

Kram

http://haradso.blogspot.com

 
Maria

Maria

3 mars 2012 14:48

Det är ett jättebra tempo! Du fixar milen galant .. det viktiga är att bestämma sig innan! 7 km brukar vara en "svacka" sen är det helt plötsligt en mil..
Lycka till!
= )

http://www.mariasfavoriter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jonna sandquist - 4 mars 2013 20:34

Jag har nu startat en ny blogg som ni jätte gärna får följa och kommentera precis som denna! Den nya bloggen kommer vara lite mer anpassad för nya läsare, det vill säga mer fokus på mig och mindre på Maya. Jag kommer så klart att fortsätta uppdat...

Av jonna sandquist - 2 mars 2013 15:49

En härlig lördag har vi haft! Begav oss imorse till Jönköping för lite träning och Spa :) Det blev diverse träningsaktiviteter, lite lunch och avslutades med bastubad och jacuzi. Sämre kan man ha det! Nu väntar en lugn kväll med god mat hemma med ...

Av jonna sandquist - 1 mars 2013 08:11

Då var det äntligen fredag och Maya är äntligen pigg! Det har varit en låååång vecka, tiden går inte riktigt lika fort hemma som på jobbet! Jag har passat på att städa och pyssla lite här hemma mellan varven! Vårkänslorna börjar infinna sig då solen...

Av jonna sandquist - 27 februari 2013 15:47

Passar idag på att slå ett slag för denna suveräna Shakern som har undgått mig helt! Men nu har vi 3 st så bra är dom! Inköpta på gymgrossisten och väl pengarna värda! Hur många känner igen sig i när man hällr upp en proteindrink i den "gamla" shake...

Av jonna sandquist - 26 februari 2013 10:34

Idag har vi VAB-pysslat ihop en inspirationstavla i väntan på VÅR & SOMMAR!!!!...

Ovido - Quiz & Flashcards