Alla inlägg den 4 april 2011

Av jonna sandquist - 4 april 2011 10:32

Tjohooo. Det är måndag och huset är städat, jag avviker inte ifrån mina rutiner om jag inte måste! Maya sover efter en tuff morgon med husstädning, det tar på krafterna att jaga dammsugaren med moppen och skrika på den!


Det är med lite sorg i hjärtat som jag igår beslutade mig för att inte fortsätta som kick and box instruktör i höst här i Hillerstorp. Jag tycker verkligen att det är jätte roligt och har velat länge.

De det faktiskt hänger på är att jag inte har så hemskt många träningsdagar på en vecka. Eftersom jag och Johan få turas om när båda vill träna, så blir dessutom jag den med färre träningstillfällen...morrrrr.

Till saken hör att torsdagen som jag är instruktör betyder-mindre träning för mig själv och det är det som har stört mig så mycket att jag nu beslutat mig för att sluta till hösten och bara träna själv!!! Lite egoistiskt kanske-Ja men vem lever jag mitt liv för då?! Nog om det!


Idag ska jag ut och premiär springa efter lunch. Ska ju vara med i Vår ruset om 1 månad så det är så dax så att börja träna för det.

Så efter lunch ska Maya till morfar en stund, jag ska ta med hunden och bege mig ut och löpa....ska bli spännande att se hur tungt det är!!! Önska mig all lycka-det behövs!


Igår blev det även klart att jag i September ska börja jobba 50% och Maya ska eventuellt börja på dagis 10-15 timmar/vecka.

Något som stör mig gällande denna sak är, varför det ska finnas så in i H*vetes mycket regler från försäkringskassan att följa! Kan man inte få göra precis som vi vill och vad som passar vår familj med vår föräldrar penning mm!?

Tanken var ju att hon inte skulle gå på dagis förrens i januari men reglerna ändras lite efter hon fyller 1 år så det verkar inte bli möjligt....men som sagt vi få se lite hur det bli med det och i värsta fall handlar det ju inte om så många timmar i hennes fall!!!

Till en annan sak då, vi måste betala för full dagis plats trots att hon bara ska gå så få timmar=Idiotiskt! Har dessutom för mig att jag faktiskt röstade på de skyldiga till detta beslut! Få skylla på att jag inte hade barn då!!!!


Ha nu alla en trevlig måndag så ska jag fundera vidare gällande vår framtid!

Presentation


Här kan man få läsa lite om mig, mitt liv som mamma, min träning och bara mina tankar ibland!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards