Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av jonna sandquist - 15 augusti 2011 11:21

Då är det måndag-Johan började jobba idag och det är dags för alla vardagsrutiner igen! Men med en jätte förändring-Maya ska börja på dagis imorgon och om två veckor börjar jag jobba halvtid!

Detta blir en stor förändring med helt nya rutiner-som jag inte styr över!!!

Det känns jätte konstigt att någon annan ska ta hand om Maya och se till att hon har det bra. Detta medför en massa frågetecken i mitt huvud-Hur blir det med hennes mattider som vi hållt så hårt? Sömnen? Kommer hon verkligen kunna sova med massa andra barn? Hon som vill sova i sin säng på sitt rum och helt SJÄLV!!!

Jag är nog inte ensam om att ställa mig de här frågorna inför dagis, det är ju som sagt något helt nytt för oss och inget jag kan styra över! Jag är ju faktiskt van att styra över det mesta som har med Maya att göra och inte helt oväntat har jag trivts med det! En mammas kontrollbehov leker man inte med  

Ikväll ska jag och Johan till dagiset på ett första möte med människorna som faktiskt ska få ansvara över vår dotter-Hoppas att det känns bättre efter det!

Jag är helt övertygad om att dagis blir roligt för Maya, hon kommer få träffa så mycket andra barn vilket jag vet att hon tycker om, och bli stimulerad på ett helt annat sätt än att bara se mig dagarna i ända men ändå är det jobbigt!!!!


Ha en trevlig måndag! 

Presentation


Här kan man få läsa lite om mig, mitt liv som mamma, min träning och bara mina tankar ibland!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards