Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av jonna sandquist - 16 augusti 2011 14:38

Idag var vi på dagis jag och Maya, kl 09.15 började hennes första dagis dag!

Det var soligt ute så vi promenerade dit efter frukost! Sen blev det lite bus med de andra barnen och alla kom bra överens! Det är inte jätte många barn på hennes dagis och flera är på semester än, lite lagom att starta med!

När det var dax för lite gitarr och sång satt alla barnen i en ring förutom Maya som STOG upp och dansade, detta utan att hålla i sig vilket aldrig har hänt! Så stolt man blev samtidigt som man faktiskt insåg hur mycket hon kommer lära sig, hur fort det kommer att gå och hur mycket man kommer missa själv! Hon gillade i alla fall att vara där, det är huvudsaken.

Sovstunden hoppade vi över efter lite försök att sova 3 barn i samma rum, de kanske funkar i framtiden men inte idag i alla fall!

Lunch åt Maya ihop med de andra barnen nästan helt på egen hand och lagad mat inte burkmat, på Mayas dagis lagar de maten på plats vilket jag tycker är jätte bra! 

Efter lunch tog jag en promenad med vagnen och då somnade trötta Maya så vi promenerade hem. Detta var vår första dag på dagis! Imorgon ska vi tillbaka-Just nu känner jag att jag nog är tröttare än Maya och en tupplur skulle göra gott!

Presentation


Här kan man få läsa lite om mig, mitt liv som mamma, min träning och bara mina tankar ibland!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards